27 آوریل 2024 - 14:59
مدیرعامل راه آهن:

۵۷ درصد قطارهای برون شهری از مشهد یا به مشهد است

4 فوریه 2024 - 09:00 dsfr.ir/y96jc

۵۷ درصد قطارهای برون شهری از مشهد یا به مشهد است
قطار مشهد - تهران
۵۷ درصد قطارهای برون شهری از مشهد یا به مشهد است

مدیرعامل شرکت راه آهن در جلسه ستاد سفرهای نوروزی این شرکت بر اکرام مسافران نوروزی به عنوان وظیفه همه کارکنان راه آهن تاکید کرد و گفت: ۵۷ درصد قطارهای برون شهری از مشهد یا به مشهد است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در جلسه ستاد نوروزی راه آهن که با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران کل ستاد و مناطق مرتبط و همچنین مدیرعامل شرکت رجا و رئیس انجمن مسافری برگزار شد، گفت: طبیعی است که با توجه به تقاضای بالای مردم برای سفر ریلی در ایام نوروز باید توجه مضاعفی به موضوعات حوزه مسافری داشته باشیم.

صالحی افزود: هم اکنون ۵۷ درصد قطارهای برون شهری ما از مشهد یا به مشهد است برای همین راه آهن با افتخار خود را خادم زائران امام رضا می داند و از این رو باید از ابتدای سفر تا انتها به طوری اکرام مسافرین صورت بگیرد که هر کدام از مسافران، به سفیران حمل و نقل ریلی تبدیل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ویترین حوزه ریلی با همه مشکلات و زحماتش، حوزه مسافری است. پس باید علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی متناسب با ایام، بهترین امکانات از جمله در ایستگاه ها، سرویس های بهداشتی، کوپه ها، نمازخانه ها و رستوران ها برای مسافران نوروزی فراهم شود.

وی تاکید کرد: وظیفه راه آهن تکریم تمام قد مسافرین عزیز است اما این تکریم در چهارچوب رعایت ضوابط و مقررات است. از این رو سوار کردن فردی که بلیت ندارد یا با بلیت غیرهمنام قصد سفر دارد و یا فردی که حجاب را رعایت نمی کند، بر خلاف مقررات است و باید برخورد شود.

معاون وزیر راه همچنین با اظهار خرسندی از مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره جبران زیان مسافری شرکت راه آهن گفت: پرداخت زیان مسافری از سوی دولت می تواند باعث بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همچنین کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود.

صالحی با اشاره به توسعه دسترسی مردم به اینترنت گفت: برای رفاه بیشتر مردم و معطل نشدن در صف، باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم ضریب بیشتری به خرید اینترنتی در فروش بلیت بدهیم.

1