راهنمای سفر استانبول و ترفندهای کاهش هزینه مسافرت به استانبول

27 آوریل 2024 - 11:50 dsfr.ir/yq7sk

راهنمای سفر استانبول و ترفندهای کاهش هزینه مسافرت به استانبول
هزینه سفر به استانبول چقدر است؟ | راهنمای سفر استانبول و ترفندهای کاهش هزینه مسافرت به استانبول
راهنمای سفر به استانبول | گردشگری در استانبول | رزرو بلیط لحظه آخری

چگونه به استانبول برویم و چگونه بلیط رزرو کنیم تا سفری آسوده را با ترفندهای کاهش هزینه به پایان بریم، اهمیت زیادی دارد.

کمتر کسی است که به استانبول سفر کند، اما از قبل راهنمای سفر به استانبول را مطالعه نکرده باشد. استانبول ترکیه یکی از پر رونق ترین مقاصد گردشگری است و از حیث داشتن سواحل مختلف و تفریحات آبی هیجان انگیز به عنوان بهترین مقصد گردشگری شناخته شده است. هیچ کجا مثل استانبول نیست. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی پر از جاذبه های هنری و رستوران های مدرن است. اما اینکه چگونه به استانبول برویم و چگونه بلیط رزرو کنیم تا سفری آسوده را با ترفندهای کاهش هزینه به پایان بریم، اهمیت زیادی دارد.

چیزهایی که تا به حال در مورد استانبول نخوانده اید!

استانبول پایتخت اقتصادی، فرهنگی و تاریخی کشور ترکیه محسوب می شود. فکر کنید با رفتن به آنجا می توانید از نزدیک با توریست های بین المللی هم ملاقات کنید و خودتان را به چالش برقراری ارتباط با افرادی با زبان متفاوت بکشید! استانبول بیش از 15 میلیون جمعیت را در خود جای داده است. استانبول یکی از دلبازترین و منحصر به فردترین شهرهای جهان، از حیث تلاقی دو نقطه شرق و غرب است. این موقعیت منحصر به فرد همراه با تاریخ و پیشینه فرهنگی اقوام و قبایل مختلف باعث شده جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی را به شما معرفی کند. حتما شما هم در تاریخ نام قسطنطنیه را شنیده اید و از خواندن وقایع آن لذت برده اید، قسطنطنیه همان استانبول امروزی است که شما را سخت مجذوب خود می کند و به آشنایی با جاذبه هایش دعوت می کند:

معروف ترین جاهای استانبول که حتما باید ببینید!

همه گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند، دست کم یک بار از معروف ترین جاذبه های استانبول بازدید کرده اند. اگر مقصد شما هم سفر به استانبول است، انتظار می رود در سفرتان دست کم با 5 مورد از معروف ترین های استانبول را به صورت کامل آشنایی پیدا کرده باشید:

  • مسجد ایاصوفیه: مسجد ایاصوفیه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول است که با معماری فوق العاده جذاب و پیشینه تاریخی غنی، قرن ها مورد توجه واقع شده است.
  • کاخ توپکاپی: کاخ توپکاپی در زمان روم باستان مرکز امپراطوری روم شرقی بوده و در بلندترین نقطه ساخته شده است. این کاخ مشرف به دریای مرمره است. 
  • آب انبار باسیلیکا: اگر از خیابان های سلطان احمد به سوی این آب انبار زیبا حرکت کنید، مخزن با شکوهی را خواهید دید که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد. این آب انبار بیش از 330 ستون دارد و شما را به یاد چالش بیستون کرمانشاه خودمان خواهد انداخت؟ به راستی بیستون، بیست تا ستون دارد؟ یا واقعا بدون ستون است؟
  • مسجد آبی: در استانبول مساجد توریستی و فوق العاده ای وجود دارد که معروف ترین آن ها پس از مسجد ایاصوفیه، مسحد آبی یا مسجد کبود است. مسجد آبی به عنوان مسجد سلطان احمد مشهور است و بسیاری افراد علت آبی بودن آن را، وجود کاشی های آبی می دانند.
  • تنگه بسفر: تنگه بسفر درست نقطه اوج زیبایی های استانبول است، این تنگه دو دریای سیاه و مرمره را به یکدیگر متصل می کند.

راهنمای سفر استانبول و ترفندهای کاهش هزینه مسافرت به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول: انتخاب شما چیست؟

سفر به استانبول همیشه هیجان انگیز بوده و صرفا مخصوص زمان خاصی نیست. آنچه اهمیت دارد، روحیه شما است! استانبول به خودی خود شهر پر رونق و شلوغی است، اما در زمان پیک سفر این شلوغی به اوج خود می رسد. بنابراین اگر بخواهید سفری در شرایط ازدحام را تجربه کنید می توانید در زمان فروردین تا خرداد به این شهر بروید. اما اگر روحیه شما سفری در شرایط خلوت را می پسندد، می توانید فصل پاییز را انتخاب کنید.

تا مقصد همراه شما هستیم: بیایید هزینه سفر به استانبول را کاهش دهیم!

هزینه سفر به استانبول بسته به رستوران، نوع محل اقامت، جاذبه هایی که برای بازدید به آنجا می روید، متفاوت خواهد بود. بسیاری از گردشگران سعی می کنند، مقرون به صرفه ترین مقاصد گردشگری را انتخاب کنند، اما برخی هم هستند که دوست دارند لوکس ترین سفراستانبول را تجربه کنند. اهداف متفاوت است، آنچه اهمیت دارد، تجربه یک سفر لذت بخش با خاطرات فراموش نشدنی است.

هتل های یک ستاره و دوستاره در استانبول: قیمت ها شما را شگفت زده می کند

به یاد داشته باشید، در استانبول اولین هزینه مربوط به هزینه اقامت است و با رزرو هتل های یک ستاره و دوستاره می توانید اتاق هایی با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

  • هتل های یک ستاره استانبول: از جمله هتل های یک ستاره می توان به آرینا، فلورینا، بوتیک جزیره سفید و مینا لایف اشاره کرد. اتاق هایی که این هتل ها ارائه می دهند از امکاناتی چون سیستم تهویه، آسانسور، اینترنت، تلویزیون برخوردار هستند. به صورت کلی امکانات این اتاق ها تمیز هستند، اما لوکس و گران نیستند.
  • هتل های دو ستاره استانبول: از جمله هتل های دو ستاره استانبول می توان به هتل گونای، هتل لیویا، هتل ایلایدا و اروغلو اشاره کرد. این هتل ها امکانات مختلفی دارند که از جمله می توان به تلویزیون، اینترنت، سیستم تهویه مطبوع و آسانسور و... اشاره کرد. این هتل ها رستوران ندارند، اما موقعیت آن ها به گونه ای است که در نزدیکی رستوران قرار دارند.

رزرو هتل های یک ستاره و دوستاره باعث می شود، میزان اندکی از بودجه خود را به محل اقامت اختصاص دهید. در این صورت بودجه بیشتری برای بازدید از جاذبه های گردشگری و همچنین خرید خواهید داشت. با این اوصاف هزینه سفر به استانبول کاهش خواهد یافت.

اقتصادی ترین تفریحات استانبول

اقتصادی ترین تفریحات استانبول

با اینکه لوکس ترین تفریحات در استانبول وجود دارد، اما هنوز هم اقتصادی ترین تفریحات طرفداران خاص خودش را دارد. از جمله اقتصادی ترین تفریحات می توان به بازدید از مکان های تاریخی، تور کشتی بوسفور، شرکت در تورهای پیاده روی رایگان، بازدید از محله های قدیمی استانبول و در نهایت شنا و انجام بازی های آبی در نزدیکی سواحل بکر، اشاره کرد.

گردشگری در استانبول: رزرو بلیط لحظه آخری

تصمیم قطعی برای گردشگری در استانبول: رزرو بلیط لحظه آخری

پس از برنامه ریزی و بودجه بندی، آخرین مرحله قطعی کردن سفر، رزرو بلیط است. هر چقدر هم که در انتخاب سفر خود مردد باشید، با تهیه بلیط، سفرتان را قطعی خواهید کرد. برخی گردشگران به قدری در تهیه بلیط خود تعلل می کنند، که ظرفیت ها پر می شود و از سفر جا می مانند. اما جای نگرانی نیست، دقت کنید که بلیط پرواز استانبول به صورت لحظه آخری نیز برگزار می شود. این بلیط ها به این جهت لحظه آخر خوانده می شوند که در آخرین لحظات پرواز، ظرفیت های خالی وجود دارد و امکان استردادشان وجود ندارد. بنابراین اگر خوش شانس باشید می توانید خودتان را به این پروازها برسانید. جالب است بدانید پروازهای لحظه آخری از هزینه کمتری برخوردار هستند و یکی از ترفندهای کاهش هزینه سفر به استانبول استفاده از پروازهای لحظه آخری است. در مای سفر انواع پروازهای استانبول ارائه می شود که می توانید متناسب با شرایط خود آن را انتخاب کنید. 

1