بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی در روز سنندج

25 آوریل 2024 - 18:50 dsfr.ir/te85v

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی در روز سنندج
بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: علاقه مندان به موزه و آثار تاریخی می توانند امروز به مناسبت روز سنندج به صورت رایگان از موزه های تحت پوشش این اداره کل بازدید کنند.

به گزارش «دنیای سفر»، منصور مهرزاد اظهار کرد: گرامیداشت روز ششم اردیبهشت، به عنوان سالروز نام گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

وی افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا هشت شب به صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

بر اساس روایات و اسناد موجود، شهر سنندج در سال ۱۰۴۶ هجری قمری، مصادف با ۱۰۱۶ هجری شمسی و روز ۶ اردیبهشت در زمان حکومت سلسله صفویه و در دوران شاه صفی توسط سلیمان خان اردلان بنا شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی به مناسبت این روز در سنندج برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت خسروآباد سنندج نیز از جمله برنامه هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می شود.

1