به دلیل ظرفیت بالای گردشگری

میراث فرهنگی پیگیر ایجاد خط هوایی خصوصی در اصفهان است

23 آوریل 2024 - 19:30 dsfr.ir/yh8ep

میراث فرهنگی پیگیر ایجاد خط هوایی خصوصی در اصفهان است
میراث فرهنگی پیگیر ایجاد خط هوایی خصوصی در اصفهان است
میراث فرهنگی پیگیر ایجاد خط هوایی خصوصی در اصفهان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری اصفهان پیگیر تأسیس یک خط هوائی توسط بخش خصوصی در این استان هستیم.

به گزارش «دنیای سفر»، اصفهان شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی در این شهر ندارد و به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری، تاکنون چندین درخواست راه اندازی ایرلاین در این شهر از سوی تعدادی شرکت خصوصی ارائه شده اما این کار هنوز محقق نشده است.

امیر کَرَم زاده روز دوشنبه با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری اصفهان اظهار داشت: امروز دراستان بیش از هر زمان دیگر نیاز به هم افزائی دولت و بخش خصوصی داریم لذا امروز باید بکوشیم تا اصفهان بیش از گذشته در معرض توجه داخلی و خارجی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: گفتن اینکه اصفهان نیاز به تبلیغ ندارد، نماد باخت ماست بلکه برعکس ما باید مرزها را شکسته و به جهانی شدن این دیار بیندیشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: اگر به اصفهان، بصورت استانی و حتی ملی بنگریم، به ایران و خودِ اصفهان جفا کرده ایم، زیرا تاریخ پُربار این استان نشان می دهد که اصفهان خطه ای جهانی است.

کَرَم زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست های ما در استان تعریف رویدادهاست، لذا تلاش می کنیم تا رویدادهایی را در این دیار تعریف کنیم که در فصل های غیرگردشگری، بتوانیم بواسطه آنها این صنعت را بصورت متوازن در تمام بخش ها گسترش دهیم تا همه استان بصورت یکسان از مواهب گردشگری بهره مند شوند.

به گزارش «دنیای سفر»، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی(یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

اصفهان یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی ایران به شمار می رود و از ۲۹۹ رشته صنایع دستی مربوط به ایران ۲۰۰ رشته مربوط به این استان است.

1