19 مارس 2024 - 12:53

بررسی پروازهای جام جهانی از ۳ شهر

23 نوامبر 2022 - 08:00 dsfr.ir/7i1t2

بررسی پروازهای جام جهانی از ۳ شهر
دریافتی
هواپیمایی قطر | پروازهای جام جهانی

بررسی پروازهای جام جهانی از ۳ شهر قشم، کیش و تهران به دوحه نشان می‌دهد به غیر از تهران که به صورت روزانه پرواز به دوحه دارد، تعداد پروازها از کیش محدود و هنوز درگاه فروش از قشم باز نشده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی در قطر ۶ دفتر خدمات مسافرتی در ایران اقدام به فروش تورها و بلیت‌های هوایی می‌کنند همچنین یک ایرلاین نیز گردشگران ایرانی را از سه شهر به دوحه می‌برد. اگر تا پیش از برگزاری مسابقات پرواز مستقیم تنها از تهران به سمت دوحه وجود داشت اکنون از جزیره کیش و جزیره قشم نیز پروازهای مستقیمی ایجاد شده است تا هواداران مسابقات جام جهانی خود را به این کشور برسانند. هر چند پیش از این قرار بود از شیراز، لامرد و لار نیز پرواز وجود داشته باشد اما اکنون این شهرها از برنامه پروازی حذف شده اند.

بررسی وضعیت پروازها نشان می‌دهد که در زمان برگزاری مسابقات هزینه بلیت هواپیما به مقصد قطر کمی کاهش پیدا کرده است اما هنوز بلیت ایرلاین قطری از ایرلاین ایرانی قیمت کمتری دارد. این نرخ‌ها در تاریخ و زمان‌های متفاوت تغییر می‌کند. همچنین اگر تقاضا در آن روزها بالا باشد، محدوده قیمتی رفت و برگشت ممکن است بالاتر باشد.

اکنون میانگین هزینه بلیت رفت و برگشت از تهران به سمت دوحه با ایرلاینهای کشور قطر حدود ۱۴ تا ۲۲ میلیون تومان است اما این هزینه برای سفر با ایرلاین ایرانی تنها برای یک مسیر است.

به تازگی از جزیره قشم نیز پرواز مستقیم ایجاد شد. در این باره ایوب زارعی مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام اولین پرواز این جزیره به دوحه ویژه جام جهانی از روز ۸ آذر ماه خبر داده است.

قشم، کیش و تهران مبدا سفرها

البته وی درباره لغو پرواز ۳۰ آبان قشم به دوحه هم گفته است: به دلیل تأخیر قطر در پاسخگویی و انجام هماهنگی‌های لازم امکان پرواز برای بازی نخست تیم ملی کشورمان فراهم نشد.

بررسی پروازهای قشم به دوحه نشان می‌دهد که هنوز درگاه‌های فروش باز نشده و مسافران فعلاً امکان خرید بلیت را ندارند. اما معاون گردشگری قشم اطلاع داده که قیمت بلیت قشم به دوحه در روز ۸ آذرماه ۱۸ میلیون و دوحه به قشم نیز در روز چهارشنبه ۹ آذر ۳ میلیون تومان است.

پروازهای برگشت از قشم به مقصد کیش با محدودیت زمانی رو به روست و تنها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پرواز دارد

با پرواز ایرانی نیز می‌توان از جزیره کیش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با پرداخت ۸ تا ۹ میلیون تومان به دوحه رفت همچنین پروازهای برگشت نیز به مقصد کیش با محدودیت زمانی رو به روست. امکان خرید این بلیت‌ها از چند روز پیش برای جزیره کیش فراهم شده است.

ولی مشکلی که مسافران ایرانی در روزهای اخیر با آن رو به رو شده بودند، صادر نشدن هیاکارت بود. تعدادی از مسافران با پرواز ایرانی به مقصد رسیده بودند اما به دلیل صادر نشدن هیاکارت معطل مانده اند. به همین دلیل دفاتر مسافرتی به مسافران خود توصیه می‌کنند قبل از ورود به خاک قطر، از صدور هیاکارت مطمئن شوند.

1