26 آوریل 2024 - 02:06

سودجویی با اغفال مردم نسبت به خریدوفروش اشیای تاریخی و گنج یاب

4 می 2020 - 15:20 dsfr.ir/5b6pd

میراث فرهنگی

بوشهر فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر گفت: رصد مستمر فضای مجازی یکی از مولفه های کمک کننده برای کاهش جرائم علیه میراث فرهنگی در فضای مجازی است که برخی افراد سودجو با اغفال مردم نسبت به خرید و فروش اشیای تاریخی و یا گنج یاب و فلزیاب اقدام می کنند.

سرهنگ عبدالحمید حقانی روز جاری در دیدار با رئیس پلیس فتای استان گفت: یکی از نیازهای ضروری در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی آگاه سازی عمومی است و می طلبد کلاس های آموزشی را در این خصوص برای پرسنل و خانواده این فرماندهی داشته باشید.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم که از ظرفیت خود برای توزیع بسته های آموزشی و تولید محتوای شما در راستای همراه سازی مردم برای حفظ آثار تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر شاهد کاهش جرائم در این مسیر باشیم.

این مسئول تصریح کرد: رصد مستمر فضای مجازی یکی از مولفه های کمک کننده برای کاهش جرائم علیه میراث فرهنگی در فضای مجازی است که برخی افراد سود جو با اغفال مردم نسبت به خرید و فروش اشیا تاریخی و یا گنج یاب و فلزیاب اقدام می کنند.

در ادامه سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتای استان بوشهر با ابراز خرسندی از اهمیت دادن به موضوع مهم ظرفیت فضای مجازی و استفاده مجرمانه از این فضا در حوزه میراث فرهنگی یادآور شد: تلاش ما در پلیس فتای استان کاهش جرائم و کوتاه کردن دست افراد سود در مبحث جرائم سایبری و فضای مجازی است و هر فعل یا ترک فعلی که مصادیق مجرمانه داشته باشد برای ما مهم بوده و رصد می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با تمام توان در کنار شما هستیم و ارسال بازخورد نتایج بررسی و پیگیری کارها این امکان را به ما می دهد تا با رفع کاستی ها ، به خروجی بهتری و کاهش جرائم در ارتباط با حوزه میراث فرهنگی برسیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1