27 آوریل 2024 - 12:04

ثبت بیش از ۲ میلیون نفر-شب اقامت در مازندران

20 مارس 2024 - 12:50 dsfr.ir/n513s

ثبت بیش از ۲ میلیون نفر-شب اقامت در مازندران
ثبت بیش از ۲ میلیون نفر-شب اقامت در مازندران
ثبت بیش از ۲ میلیون نفر-شب اقامت در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب اقامت نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، حسین ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقامت مسافران در اقامتگاه های رسمی، غیر رسمی و اضطراری مازندران را ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار نفر شب اعلام کرد و گفت: این مسافران از ۲۳ تا ۲۷ اسفند ماه امسال در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری اقامت کردند که از این میزان اقامت یک میلیون و ۷۱۵ هزار نفر در مراکز رسمی ثبت شده است.

وی، شمار اقامت در هتل ها را ۲۰ هزار و ۶۰۳ نفر، مجتمع های گردشگری را چهار هزار و ۱۰۲ نفر، مهمانپذیرها ۸۴۵ نفر، هتل آپارتمان ۲۰ هزار و ۶۷۱ نفر، هفت هزار و ۷۳۸ نفر در واحدهای بوم گردی، یک هزار و ۸۶۰ نفر در متل ها، ۲۳۴ هزار و ۳۰ نفر در خانه های مسافر، ۴ هزار و ۶۱۹ نفر در زائرسراها، ۲ هزار و ۲۶۸ هزار در اردوگاه ها، ۷۵ هزار و ۹۶۶ نفر در منطقه نمونه گردشگری، یک هزار و ۸۴۰ نفر در پارک های طبیعت گردی و یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۸۴۸ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی استان برشمرد.

ایزدی تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی را ۳۳ مورد و تعداد شکایات از جاذبه های گردشگری را از ۲۳ تا ۲۷ اسفند امسال، هشت فقره عنوان کرد.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی را ۲۰۹ هزار و ۶۰۷ نفر اعلام کرد.

1