27 آوریل 2024 - 13:09
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

ثبت ۶۷۴ هزار اقامت در اقامتگاه های مازندران

19 مارس 2024 - 17:50 dsfr.ir/m74b3

ثبت ۶۷۴ هزار اقامت در اقامتگاه های مازندران
ثبت ۶۷۴ هزار اقامت در اقامتگاه های رسمی مازندران
ثبت ۶۷۴ هزار اقامت در اقامتگاه های رسمی مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اقامت حدود ۶۷۴ هزار مسافر در اقامتگاه های رسمی و مراکز اقامتی گردشگری ثبت شده مازندران و همچنین بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار اقامت در اقامتگاه های غیررسمی استان طی ۶ روز گذشته و با آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، حسین ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفرهای نوروزی به مازندران از روز ۲۳ اسفند آغاز شد و طی روزهای اخیر اقامت کردند ده ها هزار مسافر در مراکز اقامتی این استان که بیشترین میزان اقامت در خانه مسافرها و پارک های ملی طبیعت گردی استان ثبت شد.

وی افزود: بر اساس آمارها از ۲۳ تا پایان روز ۲۸ اسفند ۶۷۳ هزار و ۵۸۹ نفر در مراکز اقامتی مازندران پذیرش شدند که از این تعداد ۳۳۸ هزار و ۳۶۴ نفر در طرح خانه مسافر اقامت کردند، ۱۳۵ هزار و ۷۸۵ نفر در پارک های ملی طبیعت گردی سکنی گزیدند و ۲۶ هزار و ۷۷ نفر از مسافران هم هتل را به عنوان اقامتگاه نوروزی خود انتخاب کردند.

این مسوول آمار اقامت در مجموعه های بوم گردی مازندران طی این بازه زمانی را ۹ هزار و ۸۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۶هزار و ۱۴۰ نفر هم در هتل آپارتمان های استان اقامت گرفتند، ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر نیز برای اقامت به متل های استان مراجعه کردند و ۶ هزار و ۸۴۴ نفر هم در زائرسراهای استان اقامت داشتند.

به گفته ایزدی سایر اقامت ها نیز در مجتمع های گردشگری، مهمان پذیرها، مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه هاف مجتمع های خدمات بین راهی و اقامتگاه های اضطراری ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران همچنین از برآورد ثبت بیش از ۲ میلیون اقامت در اقامتگاه های غیررسمی استان نیز طی ۶ روز اخیر خبر داد و گفت: بر اساس بروردهای انجام شده و تجمیع داده های به دست آمده از میزان ورود مسافر و ثبت اقامت در اقامتگاه های غیررسمی، از ۲۳ اسفند تا پایان روز ۲۸ اسفند بیش از ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر نیز در این اقامتگاه ها اقامت داشتند.
وی افزود: با احتساب این آمار مجموع اقامت در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان را طی این بازه زمانی ۶ روزه و در آستانه نوروز به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره آمار بازدید از جاذبه های گردشگری این استان نیز اظهار کرد: در این مدت ۳۲۷ هزار و پنج مسافر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی مازندران بازدید کردند که بیشترین سهم از این بازدیدها با ۱۲۸ هزار و ۱۲۱ نفر مربوط به جاذبه های طبیعی بود، ۵۷ هزار و ۲۶۵ بازدید از بناهای تاریخی ثبت شد و ۴ هزار و ۵۱۳ نفر هم از موزه های استان و ۶ هزار و ۴۵۶ نفر از کارگاه های صنایع دستی استان بازدید کردند. باقی بازدیدها به مراکز تفریحی و مذهبی اختصاص داشت.

به گزارش «دنیای سفر»، مسوولان مازندران پیش بینی می کنند که امسال تعداد سفرها به این استان بیشتر از سال های گذشته باشد و بیش از ۲۰ میلیون مسافر وارد این استان شود.

1