27 آوریل 2024 - 11:44

اخطار جدی به سایت های فروش خدمات سفر

16 مارس 2024 - 16:40 dsfr.ir/qt7n2

اخطار جدی به سایت های فروش خدمات سفر
اخطار جدی به سایت های فروش خدمات سفر
اخطار جدی به سایت های فروش خدمات سفر

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: با گران فروشی سایت های اینترنتی بدون اغماض برخورد می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، اسماعیل برات گفت: با توجه به سیاست های دولت در مهار تورم و حسب دستور اکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نظارت بر ارائه خدمات گردشگری در تعطیلات نوروز افزایش یافته و با هر گونه تخلف به ویژه در حوزه افزایش نرخ و گران فروشی بدون اغماض برخورد می شود.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به الکترونیکی شدن نرخنامه های تأسیسات گردشگری، افزود: تمام تأسیسات گردشگری ملزم شده اند که نرخنامه های خود را در سامانه «جانا» ثبت کنند و نرخنامه های فیزیکی که در سامانه ثبت نشده باشد، فاقد اعتبار است. بنابراین چنانچه نرخنامه ای در سامانه ثبت الکترونیکی نشود، مبنای فروش آن واحد نرخنامه سال گذشته است. این موضوع طی بخشنامه ای به ادارت کل استانی ابلاغ شده و تشکل های حرفه ای گردشگری لازم است در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

او با اشاره به فعالیت سایت ها و پلتفرم های اینترنتی، گفت: بعضاً مشاهده می شود که هتل یا واحد گردشگری در فروش خدمات، نرخ مصوب را رعایت می کند، ولی سایت های اینترنتی و رزرواسیون خدمات را به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسانند، که این موضوع تخلف محسوب شده و مصداق گران فروشی است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: ما از همه ابزارهای قانونی برای برخورد با گران فروشی در فضای مجازی و سایت های متخلف استفاده کرده و علاوه بر این، موضوع تخلف هر سایت را، از طریق رسانه های عمومی همچون صدا و سیما، خبرگزاری ها، جراید و... اطلاع رسانی می کنیم. بنابراین توصیه ما به مدیران سامانه ها و سایت های اینترنتی این است که رعایت مقررات را مد نظر داشته و خدمات گردشگری را در چارچوب نرخنامه های مصوب بازاریابی کرده و به فروش برسانند.

برات همچنین اظهار کرد: بسیاری از تخلف های حوزه گردشگری به فعالیت های غیرمجاز و فاقد مجوز از وزارت گردشگری مربوط است که در این گونه موارد بر اساس قانون، علاوه بر ممانعت و تعطیلی دائمی محل فعالیت، متخلفان به پرداخت جرائم قانونی محکوم خواهند شد. بنابراین درخواست ما از مردم و هم میهنان عزیز این است که خدمات گردشگری و بسته های سفر را از طریق مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کنند.

1