27 آوریل 2024 - 11:54
دبیرکل جامعه هتلداران کیش

کیش ایر، گردشگری جزیره کیش را زنده نگه داشته است

9 مارس 2024 - 12:10 dsfr.ir/j79yy

کیش ایر، گردشگری جزیره کیش را زنده نگه داشته است
کیش ایر، گردشگری جزیره کیش را زنده نگه داشته است
کیش ایر، گردشگری جزیره کیش را زنده نگه داشته است

کیش ایر با مدیریت جدید، برای کمک به رشد و توسعه گردشگری کیش برنامه ریزی و خود را برای رسالت اصلی این هواپیمایی که کمک به گردشگری جزیره کیش است آماده کرده و در حال حاضر بیشتر پروازهای این هواپیمایی به مقصد گردشگری کیش صورت می گیرد.

به گزارش «دنیای سفر»، مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتلداران کیش در گفتگو با گردشبان گفت: جزیره کیش به عنوان اولین مقصد گردشگری برای زنده ماندن نیاز به پرواز دارد اما با تصمیمات احساسی و غیرکارشناسی که در چند ماه گذشته گرفته شد، پروازهای چارتری به یک باره حذف شد و بعد از چندماه به این نکته پی بردند که کیش خارج از این معادلات است و لذا مسئولان پروازها را به شیوه قبلی مجددا احیا کردند.

در این مدت بسیاری از ایرلاین ها به جای اینکه به مقصد کیش پرواز کنند به کشورهای همسایه مانند دبی و ترکیه رفتند و علاوه بر رونق بخشیدن گردشگری خارجی، و خروج ارز، عملا نرخ های دلاری دریافت کردند که البته که ازنظر اقتصادی این موضوع به نفع آن ایرلاین ها بود.

اما در این میان کیش ایر با مدیریت جدید، برای کمک به رشد و توسعه گردشگری کیش برنامه ریزی و خود را برای رسالت اصلی این هواپیمایی که کمک به گردشگری جزیره کیش است آماده کرده و در حال حاضر بیشتر پروازهای این هواپیمایی به مقصد گردشگری کیش صورت می گیرد.

رویکرد مدیریت جدید هواپیمایی کیش ایر، علاوه بر اینکه باعث می شود مقصد گردشگری کیش زنده بماند و توریست به راحتی به جزیره بیایند، با جلوگیری از خروج ارز بسیاری از گردشگران با مقصد کشورهای همسایه را با هزینه ای بسیار کم تر به جزیره کیش می آورد.

تاوتلی استاد گردشگری و دبیر جامعه هتلداران کیش در ادامه گفت: انتظار داریم دولت از این ایرلاین حمایت کند. واقعیت آن است که کیش ایر نیاز به تثبیت مدیریتی و تعیین و تکلیف مالکیت دارد، یک روز گفته می شود این هواپیمایی در اختیار سا مان خصوصی سازی است، یک روز می گویند این شرکت در اختیار مناطق آزاد است و ... لذا رفع این دلنگرانی ها و تثبیت مدیریتی این هواپیمایی و اجرایی شدن رسالت اصلی کیش ایر، کمک شایانی به جزیره کیش خواهد بود.

1