27 آوریل 2024 - 15:48
رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد؛

لغو امتیاز در انتظار شرکت های گران فروش بلیت هواپیما

4 فوریه 2024 - 08:20 dsfr.ir/140pm

لغو امتیاز در انتظار شرکت های گران فروش بلیت هواپیما
لغو امتیاز در انتظار شرکت های گران فروش بلیت هواپیما
عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما | لغو امتیاز در انتظار شرکت های گران فروش بلیت هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برخورد قانونی با گران فروشی بلیت هواپیما انجام شده است، تصریح کرد: برخورد شدیدتر و حتی لغو امتیاز در انتظار آن دسته از افراد سودجو و پلتفرم هایی که با توجه به شرایط موجود در حال سوء استفاده اند، خواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز پنج شنبه دوازدهم بهمن ماه در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: بعد از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، نامه ای مبنی بر اعمال ماده ۹۱ قانون برای رای دیوان عدالت اداری ارسال شد. 

وی افزود: رییس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که فعلا رای برای ابلاغ متوقف و به جلسه کارشناسی موکول شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری شورای عالی هواپیمایی در این میان بیان کرد: در جلسه این شورای عالی مصوب شد که همه شرکت ها ملزم به رعایت سقف ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان تعیین تکلیف رای دیوان هستند. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: شرکت هایی که سقف نرخ های ابلاغ شده از سوی این سازمان را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می شوند که می توان به ورود سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه در هفته گذشته، اعمال جریمه های سنگین و برخورد با برخی شرکت ها نیز اشاره کرد. 

محمدی بخش خاطرنشان کرد: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرم هایی که با توجه به شرایط موجود در حال سواستفاده هستند، برخوردی شدیدتر می شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آن ها خواهد بود. 

وی با اشاره به ادعای برخی شرکت ها مبنی بر داشتن رفتار قانونی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما تا زمان نظر قطعی رای دیوان گفت: فاصله زمانی کمتر از یک هفته و مربوط به زمانی است که سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله ابلاغ کرده و واجب الاجراست. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت ها باید با تصویب شورای عالی هواپیمایی باشد تا ماهیت قانونی داشته باشد، یادآور شد: مگر اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می کند تا شاهد رها شدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم. 

محمدی بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برخوردی با ایرلاین هایی که در لحظه آخر اقدام به لغو پرواز می کنند خوهد شد، گفت: به طور کلی، روزانه سه الی چهار پرواز به دلیل شرایط جوی ناپایدار یا عملیاتی لغو می شود. البته رفتار قانونی در قبال حقوق مسافر انجام می شود. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در شرایطی که نوسانات نرخ ارز، تحریم ها، عدم ترخیص قطعات ناوگان هواپیمایی و موضوعات متعدد نگهداری از صنعت هواپیمایی را با مشکل مواجه کرده است، فقط می توان با تعامل و همکاری همه دست اندرکاران از این صنعت مراقبت کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.

1