26 آوریل 2024 - 05:01
هم زمان با هفته دولت؛

۵ واحد اقامتی در شهرستان چناران و گلبهار افتتاح می شود

24 اوت 2022 - 10:00 dsfr.ir/xx8iv

۵ واحد اقامتی در شهرستان چناران و گلبهار افتتاح می شود
argeradkan.uspace.ir
اقامتگاه بومگردی ارگ رادکان در شهرستان چناران

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی چناران و گلبهار گفت: هم زمان با هفته دولت پنج واحد اقامتی در شهرستان های چناران و گلبهار افتتاح می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، محمد طاهریان مقدم اظهار کرد: این واحدها شامل اقامتگاه بوم گردی و اقامتگاه سنتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی چناران و گلبهار ادامه داد: این واحدهای اقامتی برای ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند و به صورت غیرمستقیم نیز اشتغال زایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با افتتاح این اقامتگاه ها در روستای گردشگری اخلمد علیا و سفلی در بخش مرکزی چناران و در شهرستان گلبهار در بخش گلمکان، مجموع واحدهای اقامتی این دو شهرستان به ۱۵ واحد با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر می رسد.

طاهریان مقدم با اشاره به استقبال علاقه مندان به تبدیل خانه های مسکونی قدیمی به اقامتگاهای بوم گردی در این شهرستان ها اظهار کرد: افزایش چشمگیر زائران علی ابن موسی الرضا (ع) و هم افزایی دستگاه ها با میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ها روند احداث اقامتگاه های بوم گردی را تسهیل می کند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی چناران و گلبهار با تاکید بر توسعه اقامتگاه های بوم گردی در چناران و گلبهار گفت: بهره گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی از جمله مواردی است که در رونق اقتصادی این مسأله تأثیر به سزایی دارد.

1