19 مارس 2024 - 09:12

سفر کم هزینه به گران ترین جزیره

30 دسامبر 2019 - 17:00 dsfr.ir/c54lq

سفر کم هزینه به گران ترین جزیره

در حال حاضر شرایط اقتصادی حاکم و هزینه تمام شده بالای سفر موجب شده میزان سفرهای داخلی کاهش پیدا کند؛ زیرا برخی از خانوارها سفر را از سبد هزینه های خود حذف و برخی دیگر آن را کم کرده اند. اما همیشه جزیره کیش به علت هزینه های بالای ناشی از بلیط هواپیما، اقامت در هتل، اماکن تفریحی و گرانی غذا در رستوران ها دارای هزینه تمام شده بالایی بوده است.

با این حال بررسی ها نشان می دهد گردشگران می توانند با هزینه کم نیز به جزیره کیش سفر کنند. به طوری که برای اقامت در این جزیره می توانند هتل های دو و سه ستاره را جایگزین هتل های گران قیمت چهار یا پنج ستاره کنند. هتل های دو یا سه ستاره با وجود اینکه از قیمت پایین تری برخوردار هستند اما خدمات متناسبی را به مسافرانی که در آنها اقامت دارند ارائه می کنند.

طبق بررسی های انجام شده؛ قیمت هتل های دو ستاره برای یک خانوار سه نفره (اتاق سه تخت) از شبی ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان با صبحانه و قیمت اتاق های سه تخت موجود در هتل های سه ستاره نیز از شبی ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۳۰ هزار تومان با صبحانه تعیین شده است.

مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش درخصوص تعداد هتل های فعال در جزیره کیش گفت: در حال حاضر ۵۰ هتل در جزیره کیش فعال هستند که شامل ۱۰ هتل دو ستاره، ۲۰ هتل سه ستاره، هشت هتل چهار ستاره و ۱۲ هتل پنج ستاره می شود که به علت تفاوت قیمت ناچیز هتل های دو و یک ستاره در این جزیره هتل یک ستاره وجود ندارد.

از سوی دیگر معمولا هتل های پنج ستاره به علت استقبال گردشگران، اجاره چارترکنندگان و فروش اتاق سریع تر از سایر هتل ها ظرفیتشان اشغال می شود. وی درخصوص نحوه نرخ گذاری هتل ها گفت: در زمان پیک سفرها مثل عید یا تعطیلات مناسبتی متوالی با افزایش قیمت ها مواجه می شویم و در سایر زبان ها به علت کاهش تعداد مسافران ورودی به این جزیره قیمت ها کاهش یافته و علاوه بر آن تخفیف های ویژه ای برای آنها در نظر گرفته می شود. در ماه های اردیبهشت، تیر، خرداد و شهریور به علت امتحانات مدارس و کنکور و همچنین در ماه مهر و آبان کمترین مسافر به این منطقه سفر می کند که همین امر کاهش قیمت هتل ها برای اقامت کنندگان را به همراه دارد.

در مقابل در فصل زمستان و نیمه اول فروردین چون جزیره کیش از سوی اغلب توریست ها به مقصد گردشگری آنها تبدیل می شود افزایش دو تا سه برابری قیمت در هتل های این جزیره را به همراه دارد. رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش عنوان کرد: خدمات هتلی صرفا شامل اقامت و صبحانه است و وجود سونا، استخر، سالن ورزشی و وسایل و محیط های تفریحی تنها خدمات جانبی محسوب می شوند. همچنین ماساژ، کافی شاپ و رستوران نیز از جمله آنها است که در تعیین هزینه اقامت هتل ها تاثیر مستقیم دارد.

یکی دیگر از هزینه های سفر به کیش که قیمت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است مربوط به قیمت بلیت هواپیما است که اگر گردشگران زمان سفر خود را در خارج از زمان پیک سفرها انتخاب کنند و همچنین از انتهای هفته به ابتدای هفته و همچنین از صبح به عصر منتقل کنند با قیمتهای بسیار ارزان می توانند بلیط هواپیما به مقصد کیش را تهیه کنند. محسن قریب دبیر جشنواره تابستانی کیش عنوان کرد: توریست هایی که قصد دارند هزینه سفر آنها به کیش کاهش یابد می توانند از پکیج های تفریحی که در خدمات گردشگری هتل ها ارائه می شود استفاده کنند و همچنین برای خرید نیز به بازار عرب ها که قیمت کالاهای آن کمتر است مراجعه کنند یا اینکه از غرفه های سیار موجود در وسط بازار که کالاهای حراجی را به فروش می رسانند ملزومات خود را خریداری کنند.

با وجود اینکه جزیره کیش همچنان یکی از مقاصد گردشگری گران در کشور محسوب می شود اما با انتخاب زمانی مناسب برای سفر به این جزیره گردشگران می توانند به ارزان ترین شکل ممکن نیز به این جزیره سفر کرده و از آن لذت ببرند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1