ورود سامانه جدید بارشی از غلظت گرد و غبار اهواز می کاهد

15 فوریه 2018 - 12:50 dsfr.ir/bh766

ورود سامانه جدید بارشی از غلظت گرد و غبار اهواز می کاهد
tehranpress.com
سامانه بارشی

سامانه بارشی که چند روز اخیر کشور را فرا گرفته است، فردا به تدریج از کشور خارج و سامانه دیگری روز جمعه وارد کشور می شود.

مسعود حقیقت سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور روز چهارشنبه گفت: در سه تا چهار روز گذشته بارش خوبی در کشور داشتیم، این سامانه همچنان امروز هم در بخش هایی از کشور فعال است و به تدریج از میزان بارش در نیمه غربی کاسته می شود.

امروز بارش برف و باران را در راستای زاگرس مرکزی و جنوبی، استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، سواحل دریای خزر ، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور و به طور ضعیف در بخش هایی از مرکز و شرق کشور خواهیم داشت.

چون سامانه در حال عبور است، پیش بینی می شود که امروز وزش باد در نیمه شرقی و مرکزی کشور و همچنین راسته دامنه های جنوبی البرز شدید باشد، زمانی که یک سامانه از منطقه ای عبور می کند، پشت سر آن شدت باد زیاد می شود.

اما روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی دیگر از غرب و جنوب غرب کشور به تدریج در نیمه غربی کشور افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی انتظار بارش برف را داریم.

حقیقت با اشاره به این که بارش ها یک وقفه کوتاه دارد، گفت: از روز جمعه دوباره یک سامانه جدید وارد کشور می شود که می تواند در بسیاری از مناطق بارش برف و باران را به دنبال داشته باشد که گستردگی خوبی هم دارد.

سساین سامانه نیز از سمت مدیترانه می آید و سامانه گرمی است، البته دمای هوا افت زیادی نمی کند و فقط روز پنج شنبه تا حدودی شاهد افت دما هستیم و دوباره به روند عادی دمایی بر می گردد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1