19 مارس 2024 - 06:32

تور گردشگری صید و صیادی در استان بوشهر برگزار می شود

21 ژوئن 2018 - 17:00 dsfr.ir/qt8e7

تور گردشگری صید و صیادی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در دیدار با مدیرکل شیلات این استان گفت: «با همکاری ادارات و سازمان های استان بوشهر بسته گردشگری در قالب صید و صیادی در فصل صید میگو برای گردشگران خواهیم داشت.»

ناصر امیر زاده مدیرکل میراث فرهنگی این استان در این نشست که سه شنبه 29 خرداد برگزار شد، افزود: صید و صیادی یک حرفه و شغلی زیباست که محیط آرام و چشم نواز دریا با آن آمیخته شده است و برای هر گردشگری جذابیت خواهد داشت، زیرا در این شغل آثار فرهنگی ناملموس همچون و ملموسی همچون آواها، ترانه ها، گرگوربافی، توربافی و... وجود دارد.

فرایند صید میگو در فصل برداشت این آبزی و همچنین نحوه صید سایر گونه های دریایی به صورت سنتی و مدرن امروزه در خلیج فارس صورت می پذیرد و اگر با دید گردشگری به آن نگاه کرد، در کنار این حرفه میتوان فرصت های شغلی دیگری شامل عرضه مستقیم ماهی و میگو، رستوران های دریایی، گشت های دریایی و... نیز به وجود آورد که همه این عوامل باید در یک بسته گردشگری به صورت تور در زمینه صید و صیادی تعریف شود.

عباسعلی زنده بودی مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در این نشست گفت: اداره کل شیلات تمام ظرفیت های خود را در راه تحقق این هدف به کار خواهد گرفت و با امکانات حاضر برای تورهای گردشگری صید و صیادی در کنار میراث فرهنگی و سایر سازمان ها و ادارات همکاری خواهد کرد.

زنده بودی با تأکید به اینکه سالانه اداره کل شیلات جشنواره های مختلفی نیز در این زمینه دارد، ادامه داد: در فصل تابستان و از اواسط خرداد به مدت یک ماه، دریابست داریم که این به منزله عدم صید گونه های آبزی است و در این بازه نمیتوان تورهای گردشگری صید و صیادی داشته باشیم و بهترین زمان برای این تورها ، شروع صید میگو در دریا است که در بازه زمانی اواسط مرداد تا شهریورماه صورت می پذیرد.

صید و صیادی یکی از جاذبه هایی است که با توجه به وسعت و همجواری استان با خلیج فارس، ظرفیت اجرایی این تورها در اغلب شهرستان های بوشهر وجود دارد.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات هفته آینده با حضور سایر ادارات و سازمانها برگزار شود و یک طرح کامل و جامع از تور گردشگری صید و صیادی برای بازه زمانی مرداد و شهریور در فصل صید میگو داده شود و در کارگروه تخصصی گردشگری مطرح و عملیاتی شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1