19 مارس 2024 - 14:19
از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

جشن نوروز در 31 کشور برپا می شود

15 مارس 2017 - 18:40 dsfr.ir/jr95n

جشن نوروز در 31 کشور برپا می شود
نامشخص
جشن نوروز

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون سال های گذشته، با اعزام گروه های #فرهنگی و #هنری، جشنواره نوروزی را در 31 کشور جهان، برگزار می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای برنامه ها و فعالیت های اداره کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور این سازمان و با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان های آذربایجان، فارس، بوشهر، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان و خوزستان و نیز مؤسسه هنرهای معاصر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از گروه های فرهنگی و هنری، جشنواره نوروزی سال 1396 با اعزام گروه های فرهنگی و هنری در کشورهای مختلف جهان، برگزار می شود.

این جشنواره که هر سال به مناسبت آغاز سال جدید از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اجرا در می آید، در سال 1396 نیز برای تعدادی از کشورهای ایرانی نشین برنامه ریزی شده و بر اساس آن اعزام 28 گروه موسیقی، طنز، فرهنگی و هنری و مجری، به 31 کشور از جمله سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ، بوسنی، آفریقای جنوبی، فیلیپین، قزاقستان، تایلند، فیلیپین، آذربایجان، هند، ترکیه، روسیه و ... انجام می شود.

اداره کل ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ارسال اقلام فرهنگی نوروزی و حمایت از برگزاری جشن نوروز در دیگر کشورها، تلاش کرده تا زمینه بهره برداری و برگزاری جشن های متنوع ویژه این ایام را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم کند. گروه های موسیقی اعزامی از سوی این اداره کل در برنامه های ویژه غیرایرانیان نیز در کشورهای مورد نظر به اجرای برنامه های متنوع خواهند پرداخت. رایزنی های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف و همچنین تعدادی از سفارتخانه های کشورمان در اجرای هر چه با شکوه تر این برنامه ها همکاری دارند.

1