27 آوریل 2024 - 14:45

کشف گورستان ۶ هزار ساله انسان و حیوان

20 مارس 2024 - 12:40 dsfr.ir/iy06b

کشف گورستان ۶ هزار ساله انسان و حیوان
کشف گورستان ۶ هزار ساله انسان و حیوان
کشف گورستان ۶ هزار ساله انسان و حیوان

باستان شناسان چندین گور ماقبل تاریخ را در مکانی کشف کرده اند که شرکت چندملیتی فناوری آمریکایی اینتل در حال برنامه ریزی برای ساخت دو کارخانه است.

به گزارش «دنیای سفر»، اداره دولتی مدیریت میراث و باستان شناسی ساکسونی-آنهالت (LDA) در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد این محوطه که در منطقه صنعتی اولنبرگ در نزدیکی شهر مرکزی ماگدبورگ آلمان واقع شده است، محل چندین گور مربوط به دوره نوسنگی یا عصر حجر جدید است.

باستان شناسان از سال ۲۰۲۳ قبل از ساخت کارخانه های کمپانی اینتل در حال بررسی این منطقه بوده اند.

در میان یافته ها، محققان با دو تپه تدفین را شناسایی کرده اند که گمان می رود مربوط به حدود ۶۰۰۰ سال پیش باشد. این تپه ها که تقریباً ۶۵۰ فوت از یکدیگر فاصله دارند، بر فراز اتاق -گورهای چوبی ساخته شده اند که هر کدام حاوی چندین گور است.

به گزارش هریتیج دیلی، این گوردخمه ها با فرهنگ بالبرگ (حدود ۴۱۰۰ تا ۳۶۰۰ قبل از میلاد) دوران نوسنگی میانی مرتبط بوده اند.

در محوطه، محلی برای نگهداری و انجام آئین های سنتی متوفی وجود داشت که با خاک انباشته شدند تا تپه هایی را تشکیل دهند که از فاصله دور قابل مشاهده باشند.

باستان شناسان همچنین گور جالب دیگری را در منطقه بین دو تپه کشف کردن و در این محوطه محققان بقایای یک جفت گوساله حدود ۲ تا ۳ ساله را شناسایی کردند که به گفته آنها قربانی شده و در کنار یکدیگر دفن شده بودند. در مقابل گاوها، گور یک مرد ۳۵ تا ۴۰ ساله نیز کشف شده است.

به گفته باستان شناسان، یافته های دوره های مختلف در دوران نوسنگی نشان دهنده سازگاری حیرت انگیز در استفاده آیینی از این مکان است. شواهد نشان می دهد که این منطقه برای مدت طولانی برای مردم ماقبل تاریخ حائز اهمیت بوده است.

1