27 آوریل 2024 - 15:16

اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید

20 مارس 2024 - 10:30 dsfr.ir/7h6v6

اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید
اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید
اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید

جزیره زیبای کیش از مناطقی در ایران محسوب می شود که هوای پاک آن زبانزد مناطق اطراف است.

به گزارش «دنیای سفر»، صنعت گردشگری در دنیای کنونی روز به روز در حال رشد است و به منبع درآمدی پایدار برای بسیاری از کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است؛ در این بین با توجه به ذات طبیعت دوست انسان، «اکوتوریسم» قسمت اعظمی از صنعت گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است.

امروزه با صنعتی شدن جوامع و افزایش آلایندگی های هوا، سلامت انسان ها دچار چالش هایی شده که در همین راستا نیاز به هوای پاک آن را به بهره مندی از مناطق بکر طبیعی سوق داده که در نهایت با یک برنامه ریزی زنجیروار می تواند منجر به رونق گردشگری از نوع «اکوتوریسم» شود.

زیستن و تنفس در هوای پاک و سالم نیاز هر انسان و موجودی است که امروزه خود به جاذبه ای برای جلب گردشگران از اقسا نقاط جهان به مناطق دارای هوای پاک تبدیل شده است.

در شرایطی که آلودگی هوا در دنیای صنعتی امروز، انسان ها را کلافه کرده و حتی منجر به مختل شدن زندگی روزمره آنان شده است، قطع یقین معرفی و ایجاد زیرساخت های گردشگری در مناطق پاک و بکر ایران می تواند، جهشی در توسعه کردشگری را منجر شود.

در همین راستا جزیره زیبای مرجانی کیش از مناطقی در ایران محسوب می شود که هوای پاک آن هرچند زبان زد مناطق اطراف است، اما تاکنون در شناساندن این ظرفیت کم نظیر گردشگری در بعد ملی و بین المللی اقدامی شایسته انجام نشده است.

یک سال تمام بدون آلودگی هوا در کیش

معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی ۳۶۵ روز سال ۱۴۰۲، حتی یک روز آلوده در این جزیره مرجانی به ثبت نرسیده است.

«مرضیه سی سی پور» با بیان اینکه هوای پاک کیش همواره یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب می شود، اظهار کرد: هوای پاک در کنار آب زلال و صاف این جزیره یک ظرفیت کم نظیر گردشگری است.

وی ادامه داد: امسال ۶ روز از کل سال هوای کیش فقط کمی غباری بود.

کیش سال ۱۴۰۲ گرم تر بود

معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه کیش سال گذشته نسبت نسبت به میانگین دمای بلند مدت گرم تر بود، افزود: امسال میانگین دمای کیش به ۲۸.۵ درجه سانتیگراد رسید که این رقم در بلند مدت ۲۷.۴ درجه بود.

1