27 آوریل 2024 - 14:48

معرفی جاذبه های طبیعی ایران به زبان یونانی

16 مارس 2024 - 17:00 dsfr.ir/hn09o

معرفی جاذبه های طبیعی ایران به زبان یونانی
معرفی جاذبه های طبیعی ایران به زبان یونانی
معرفی جاذبه های طبیعی ایران به زبان یونانی

با هدف معرفی جاذبه های طبیعی ایران به گردشگران یونانی و ترویج اکوتوریسم، بخش «گردشگری طبیعت» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در پایگاه ایرانشناسی به زبان یونانی راه اندازی شد.

به گزارش «دنیای سفر»، با توجه به رشد روزافزون صنعت گردشگری و تمایل گردشگران به تجربه سفرهای مسئولانه و سازگار با محیط زیست، راه اندازی بخش گردشگری طبیعت در پایگاه ایرانشناسی به زبان یونانی گامی مؤثر در این زمینه تلقی می شود.

بخش «گردشگری طبیعت» پایگاه ایرانشناسی شامل معرفی بیش از ۱۱۰ مورد از جاذبه های طبیعی ایران، همراه با تصاویر جذاب و توضیحات کامل به زبان یونانی است.

این بخش می تواند به عنوان مرجعی مفید برای گردشگران یونانی که به دنبال کشف جاذبه های طبیعی ایران هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

انجمن بین المللی اکوتوریسم، این نوع گردشگری را «سفر مسئولانه ای که به حفظ محیط زیست کمک می کند و رفاه مردم محلی را بهبود می بخشد» تعریف می کند.

هدف اکوتوریسم به حداقل رساندن تأثیر گردشگری بر طبیعت و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست در طی سفر است. این نوع گردشگری فرصتی برای آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم جوامع محلی، حمایت از اقتصاد محلی و حفظ تنوع زیستی و منابع طبیعی فراهم می کند.

ایران با برخورداری از تنوع اقلیمی و جغرافیایی، از جاذبه های طبیعی بی نظیری برخوردار است که می تواند مقصدی جذاب برای گردشگران اکوتوریست باشد. از جمله این جاذبه ها می توان به کوه ها، جنگل ها، بیابان ها، دریاچه ها، تالاب ها، غارها و پارک های ملی اشاره کرد.

بخش گردشگری طبیعت پایگاه ایرانشناسی، اطلاعات جامعی درباره بیش از ۱۱۰ مورد از جاذبه های طبیعی ایران ارائه می دهد. این اطلاعات شامل معرفی جاذبه طبیعی شامل نام، موقعیت مکانی، تصاویر، توضیحات و اطلاعات مربوط به امکانات و خدمات موجود، نکات سفر شامل اطلاعات مربوط به نحوه دسترسی، بهترین زمان سفر، تجهیزات لازم و ... و معرفی جوامع محلی شامل اطلاعات مربوط به فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی جوامع محلی است.

در این بخش، تنوع گسترده ای از جاذبه های طبیعی ایران از جمله خلیج دلفین ها، دریاچه نمک، دریاچه گهر، جنگل ابر، سرو ابر کوه، کوه دماوند، فشافویه، غار علیصدر، تنگه چاهکو، باغ جهان نما، تالاب انزلی، پارک شهر، جنگل گیسوم، کوه های مریخی، باغ سنگی، دریاچه ارومیه و ...، به گردشگران یونانی معرفی شده است.

شایان ذکر است، راه اندازی این بخش از پایگاه ایرانشناسی از طریق پست الکترونیکی به اطلاع بیش از ۳۰۰۰ نفر از مخاطبان رایزنی فرهنگی رسید و برای ۲۰ مؤسسه گردشگری به منظور لحاظ در برنامه گردشگری خود ارسال شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این پایگاه از طریق لینک https://iranculture.gr/category/oikotoyristika-axiotheata در دسترس علاقه مندان است.

1