27 آوریل 2024 - 10:24
استاندار خراسان رضوی خبر داد:

پیش بینی سفر ۱۰ میلیون زائر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳

6 مارس 2024 - 14:20 dsfr.ir/g2541

پیش بینی سفر ۱۰ میلیون زائر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳
المان های نوروزی در خیابان های مشهد - نوروز ۱۴۰۱
المان های نوروزی در خیابان های مشهد - نوروز ۱۴۰۱

استاندار خراسان رضوی از پیش بینی سفر ۱۰ میلیون زائر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، یعقوبعلی نظری در جمع خبرنگاران در حاشیه مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی که در اداره کل راهداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زیارت خداراشکر در سطح ملی و استانی به عنوان یک موضوع راهبردی مورد نظر مسئولین ملی و استانی است. اعتقاد بر این است که گستردگی امر زیارت و زمینه سازی برای استفاده مردم از زیارت و مشرف شدن به پابوسی امام رضا(ع) در تمام حوزه های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است. ما می توانیم مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را در این عرصه حل کنیم.

وی افزود: با همین دیدگاه گام به گام و سال به سال تلاش داریم زمینه حضور زائران را در مشهد برای زیارت امام رضا(ع) فراهم کنیم. دو قرارگاه پیرامون این موضوع داریم. یک قرارگاه در سطح استان مدیریت و برنامه ریزی دارد. یک قرارگاه اختصاصی مربوط به مقصد زائران است که در مشهد اجرایی می شود.

احتمال افزایش ماندگاری زائران در نوروز ۱۴۰۳

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدوارم بتوانیم به نحو شایسته در خدمت زائران باشیم. امسال با ماه مبارک رمضان مواجه هستیم. طبیعتا برنامه های باید متناسب با ماه رمضان تنظیم شود. زائران عزیز حتما برنامه های خاصی خواهند داشت. احتمال می دهیم ماندگاری زائران در مشهد بیشتر شود. لذا خدمت رسانی به تمام زائران از امروز، ۱۶ اسفند در سراسر استان آغاز خواهد شد و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه پیدا خواهد کرد. امسال تجربه خوبی برای خدمت رسانی به زائران در ماه رمضان همراه با تعطیلات نوروز در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت.

نظری ادامه داد: تمام ارگان ها افتخار می کنند که خدمت دلی و اعتقادی دارند و نیازی به سفارشات تشکیلاتی نیست. به محض اینکه فراخوان می شوند تمام ارگان ها و تشکل های مردمی با عشق و علاقه حضور پیدا می کنند.

وی در خصوص تامین ظرفیت حمل ونقل عمومی به خصوص ظرفیت های هوایی خاطرنشان کرد: ظرفیت حمل و نقل عمومی چه در حوزه هوایی، چه در ریلی و جاده ای مرتب در حال پیگیری است. این ظرفیت ها به طور مرتب در حال توسعه و اصلاح هستند. طبیعی است که با توجه به فنی بودن موضوع و منابع بر بودن موضوعات، نیاز به زمان است.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که حضور چه تعداد زائر در ایام نوروز در مشهد پیش بینی شده، عنوان کرد: برآورد این است که همانند سال قبل حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد تشرف شود. تمام دستگاه ها با همین نگاه عددی برنامه خود را تنظیم کرده اند.

1