27 آوریل 2024 - 14:26

کشف مقبره ای مملو از طلا

6 مارس 2024 - 12:10 dsfr.ir/mk62g

کشف مقبره ای مملو از طلا
Gold Ensemble of 'Incalculable' Value Found in Tomb of Ancient Lord
کشف مقبره ای مملو از طلا در یک پارک باستان شناسی واقع در «پاناما»

باستان شناسان با کاوش در «پاناما» مقبره باستانی را کشف کردند که مملو از گنجینه طلا و چند قربانی بود.

به گزارش «دنیای سفر»، محققان با کاوش در یک پارک باستان شناسی واقع در «پاناما» مقبره باستانی یک ارباب را که در آن گنجینه طلا و افراد قربانی شده وجود داشت کشف کردند.

بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ «پاناما» که در «سی بی اس» منتشر شده، این مقبره که گمان می رود قدمت آن به حدود ۱۲۰۰ سال قبل برسد، محل دفن یک حاکم اشراف زاده بوده است که به همراه ده ها نفر که برای همراهی کردن او به دنیای پس از مرگ، جان شان را از دست دادند، به خاک سپرده شده است.

باستان شناسان در داخل این مقبره که در پارک باستان شناسی «ال کانو» واقع شده است، مجموعه قابل توجهی از گنجینه طلا از جمله چندین دستبند، دو کمربند ساخته شده از مُهره های طلا، گوشواره هایی به شکل تمساح و لوح های مدور طلا را کشف کردند.

باستان شناسان همچنین گوشواره هایی به شکل یک زن و یک مرد، دو زنگوله، دامن هایی از دندان سگ و یک جفت فلوت از جنس استخوان پیدا کردند.

«بنیاد ال کانو» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به نظر می رسد این مقبره به یکی از رؤسای بلندمرتبه تمدن «کوکله» تعلق دارد که در زمان مرگ حدودا ۳۰ ساله بوده است.

دکتر «جولیا مایو»، مدیر بنیاد ال کانو و سرپرست پروژه باستان شناسی که به کشف این مقبره دست یافتند، توضیح داد که در این مقبره علاوه بر بقایای حاکم، بقایای اجساد حدود ۳۱ نفر از کسانی که به عنوان همراه او قربانی شدند نیز وجود دارد.

این باستان شناس اعلام کرد که کاوش این مقبره به پایان نرسیده است و به همین دلیل نمی توان تشخیص داد چه تعداد انسان در این مقبره وجود دارد.

1