27 آوریل 2024 - 13:31
معاون استانداری خوزستان:

زیرساخت های گردشگری خوزستان ضعیف است

5 مارس 2024 - 19:50 dsfr.ir/bw4hz

زیرساخت های گردشگری خوزستان ضعیف است
زیرساخت های گردشگری خوزستان ضعیف است
زیرساخت های گردشگری خوزستان ضعیف است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با وجود ظرفیت ها مطلوب گردشگری در استان اما زیرساخت ها ضعیف هستند.

به گزارش «دنیای سفر»، عبدالله افرازه شهاوند سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیان کرد: صنعت گردشگری در خوزستان مغفول مانده که البته با سرمایه گذاری در این حوزه قطعا درآمد زایی خوبی صورت می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف گردشگری در استان اظهار کرد: خوزستان در حوزه گردشگری آبی، تاریخی، مذهبی، سلامت و یا صنعتی ظرفیت های خوبی دارد که به درستی به آن ها برای جذب گردشگر و سرمایه گذار پرداخته نشده است.

افرازه شهاوند گفت: باید در کنار ظرفیت شناسی حوزه گردشگری استان به دنبال رفع مشکلات و موانع در این بخش باشیم تا شرایط برای سرمایه گذاری هموار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان توجه به حوزه گردشگری روستایی را ضروری دانست و ادامه داد: برای تقویت این بخش باید از دهیاری ها و مردم بومی منطقه کمک گرفت.

طرح منظومه روستایی در خوزستان نیز با هدف تقویت حوزه گردشگری و اقتصاد روستا در حال اجرا است.

وی گردشگری تاریخی را یکی از ظرفیت های شهرستان های شمالی استان نام برد.

اقتصاد دریا پایه در خوزستان مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: سند توسعه اقتصاد دریا پایه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همه دستگاه ها ملزم به ورود به این مقوله مهم هستند.

محمد راضی جلالی با اشاره به طرح های گردشگری ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: ضروری است که مطالعات این طرح ها از پیوست های دینی، فرهنگی و قومی برخوردار باشند.

وی گفت: طرح مطالعات گردشگری ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، نوعی ظرفیت سنجی است و مطالعات لازم در این خصوص انجام نشده است.

1