28 آوریل 2024 - 03:30

فعالیت ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در اردستان

27 سپتامبر 2023 - 12:20 dsfr.ir/hf1ua

فعالیت ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در اردستان
دریافتی
اقامتگاه بوم گردی پنجه آفتاب - اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: تاکنون ۱۲ اقامتگاه بوم گردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و مناطق شهری شهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش «دنیای سفر»، نرگس بهشاد، روز سه شنبه، چهارم مهر در حاشیه افتتاح یک خانه بوم گردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۱۲ اقامتگاه بوم گردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و مناطق شهری شهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است. البته تعدادی نیز به دلیل عدم دریافت مجوزهای لازم به صورت غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به افتتاح اقامتگاه بوم گردی جواهر ماندگار در روستای کسوج اردستان، افزود: این اقامتگاه با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان بخش خصوصی توانسته زمینه اشتغال پنج نفر را به صورت مستقیم ایجاد کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت هایی که از بخش خصوصی می شود در چند سال گذشته استقبال خوبی از راه اندازی خانه های بوم گردی در این شهرستان شده است و اکنون حدود شش اقامتگاه بوم گردی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تعدادی از آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

بهشاد با بیان اینکه این خانه ها عمدتاً در روستا و مناطق شهری قرار دارند که بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده و صاحبان آنها با تغییر کاربری اقدام به ایجاد خانه بوم گردی می کنند، گفت: ارائه تسهیلات بانکی برای خانه های بوم گردی طبق نقشه و طرح های توجیهی هر خانه خواهد بود که با حمایت و تأییدیه اداره میراث فرهنگی به آنها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در رونق گردشگری روستاها و شهرهای کم جمعیت، گفت: هر اقامتگاه بوم گردی به طور مستقیم برای پنج تا هشت نفر اشتغال زایی می کند و اقامتگاه های بوم گردی شهرستان اردستان تاکنون برای بیش از ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کردند.

1