27 آوریل 2024 - 22:09
مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد

افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری فارس در هفته گردشگری

23 سپتامبر 2023 - 20:00 dsfr.ir/r6984

افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری فارس در هفته گردشگری
ایرنا
افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری فارس در هفته گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به پیش رو بودن هفته گردشگری گفت: طی این هفته افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری در استان به مناسبت هفته گردشگری انجام خواهد شد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز، اول مهرماه در نشست هم اندیشی با رؤسای انجمن ها و تشکل های گردشگری فارس با اشاره به شعار روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری که از سوی سازمان جهانی جهانگردی« گردشگری و سرمایه گذاری سبز» اعلام شده گفت: تلاش کرده ایم در برنامه های این هفته به اهداف سه گانه این شعار که بر مبنای سرمایه گذاری بیش تر و هدفمندتر در سه حوزه افراد، زمین و رفاه تأکید دارد، توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: شعار ملی هفته گردشگری «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز» از سوی وزارت میراث فرهنگی انتخاب شده که این شعار برنامه ها را هدفمندتر، جهت دهی می کند.

محسن نژاد ادامه داد: با توجه به شعار هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی که مقارن با هفته دفاع مقدس نیز گردیده سلسله برنامه هایی طرح و برنامه ریزی شده که با همکاری تشکل های حرفه ای استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برگزاری ۳۳ برنامه فرهنگی و گردشگری در فارس خبر داد و گفت: افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری در استان به مناسبت هفته گردشگری خواهد شد و جزئیات برنامه ها به زودی اعلام می شود.

در ادامه این نشست، روح الله روانشاد، مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل نیز گفت: برنامه های متنوعی در حوزه های گردشگری خوراک، گردشگری عشایری، اجرای تورهای گردشگری برای مخاطبین خاص و عام با مشارکت دیگر دستگاه ها، برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی، سمینارهای گردشگری و ۱۸ نمایشگاه و جشنواره در شهرستان های استان پیش بینی شده است.

وی افزود: با رویکرد گردشگری سبز در ۱۲ اقامتگاه بوم گردی استان با همکاری راهنمایان گردشگری سلسله کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، سید حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران فارس نیز از تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی جامعه هتلداران و هتل کاشانه های فارس برای مسافران ورودی به استان خبر داد و گفت: در طول هفته گردشگری سلسله کارگاه های آموزشی برای پرسنل فعال در این مراکز اقامتی برگزار می شود.

1