27 آوریل 2024 - 09:13

تونل رومی لیسبون سالی دو بار باز می‌شود

25 آوریل 2023 - 09:00 dsfr.ir/6g26x

تونل رومی لیسبون سالی دو بار باز می‌شود
globalnoticias.pt
تونل مشهور به «گالری‌های رومی» در لیسبون

فرصت کم‌نظیر بازدید از یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی پایتخت پرتغال که زیر خیابان ساخته شده، پس از مدت‌ها فراهم شده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از رویترز، دریچه‌ای در یکی از خیابان‌های شلوغ لیسبون وجود دارد که پلکان آن به یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های پایتخت پرتغال، ‌یعنی سازه دوهزارساله رومی منتهی می‌شود که همچنان ساختمان‌های بالایی را پابرجا نگه‌ داشته و هر سال دو بار به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود.

این مجموعه تونل‌های پیچ در پیچ متعلق به قرن یکم میلادی توسط رومی‌ها ساخته شده است، که در اوایل سال ۲۰۰ پیش از میلاد این شهر را اشغال کرده بودند. این شهر چندین قرن تحت حکومت رومی‌ها باقی ماند.

به گفته مدیر موزه لیسبون، این مکان که به عنوان «گالری‌های رومی» شناخته می‌شود، بعد از گذشت دوهزار سال همچنان تضمین می‌کند که ساختمان‌های بالای سر ما برای کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و راه می‌روند، پایدار و ایمن هستند.

نکته قابل توجه درباره این مکان تاریخی آن است که با توجه به جریان آبی که زیر شهر وجود دارد این مکان اغلب مملو از آب است و برای چند روز در ماه‌های آوریل و سپتامبر باز می‌شود.

این گالری‌ها نخستین‌بار در سال ۱۷۷۱ میلادی و زمانی کشف شدند که بازسازی لیسبون پس از زلزله عظیم در حوالی آن سال‌ها، آغاز شده بود.

تمام بلیت‌های بازدید از این مکان اغلب ظرف ۱۵ دقیقه به فروش می‌رسند.

1