26 آوریل 2024 - 22:54

بازگشت رونق به «پترا»

18 ژانویه 2023 - 10:00 dsfr.ir/l91ri

بازگشت رونق به «پترا»
https://meisamroudaki.ir/wp-login.php?redirect_to=https%3A%2F%2Fmeisamroudaki.ir%2Fwp-admin%2F&reauth=1
Petra in the Snow (Jordan) - Dodgy Knees Visit Ima

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که «پترا» در اردن به روزهای پر رونق گذشته بازگشته است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر «پترا» در دل صخره های صحرای اردن بار دیگر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

پس از سال ها رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا و تبدیل شدن شهر باستانی «پترا» به شهر ارواح، مشاغل از دست رفته بار دیگر احیا می شوند.

به گفته مرد ۳۵ ساله ای که در این محوطه مشغول کار است، پترا در دوران شیوع کرونا خالی از گردشگر بود و این مسأله برای شهری که ۹۰ درصد جمعیت آن در حوزه گردشگری مشغول به کار بودند یک فاجعه محسوب می شد، اما حالا گردشگران به این مکان بازگشته اند.

مقامات گردشگری اردن اعلام کردند که کسب وکار در پترا از سر گرفته شده است و سال گذشته میلادی ۹۰۰ هزار نفر از مکان بازدید کردند. در سال ۲۰۱۹ برای این مکان، آمار یک میلیون بازدیدکننده اعلام شده بود.

اردن در مجموع در سال ۲۰۲۲، میزبان ۴.۶ میلیون بازدیدکننده بود که حدود ۴ برابر آمار سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.

«پترا»، جاذبه گردشگری مشهور این کشور است که از معابد تراشیده شده در صخره های صورتی رنگ تشکیل شده است. این مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، در سال ۳۱۲ پیش از میلاد به عنوان پایتخت نبطی ها ساخته شد.

حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر از جمله راهنماهای تور، فروشندگان و کسانی که بازدیدکنندگان را به وسیله الاغ، اسب، شتر یا درشکه های الکترونیکی به «پترا» منتقل می کنند، از این مکان باستانی امرار معاش می کنند.

1