27 آوریل 2024 - 08:39
در گفت و گو با ایسنا مطرح شد

درخواست سفیر ایران در عراق از زائران اربعین

4 سپتامبر 2022 - 17:00 dsfr.ir/lz356

درخواست سفیر ایران در عراق از زائران اربعین
alkafeel.net
زائران اربعین با پای پیاده به کربلا اعزام می شوند

سفیر ایران در عراق گفت: از زائرین اربعین حسینی می خواهیم در ایام اربعین مدت اقامت خود در عراق را کوتاه کنند.

به گزارش «دنیای سفر»، محمد کاظم آل صادق در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که فضای کشور عراق رنگ و بوی اربعین گرفته و مردم این کشور آماده میزبانی از زائرین اربعین حسینی هستند، افزود: سفارت ایران در عراق نیز برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی هماهنگی های لازم را با دولت عراق انجام داده و هرگونه مشکل یا مساله ای که به وجود آید با همکاری یکدیگر آن را برطرف می کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان این که موکب های ما برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در حال ورود به عراق هستند، خاطر نشان کرد: زائرین اربعین حسینی می توانند از شش مرز زمینی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق به عراق سفر کنند و در سفر هوایی نیز پروازها به دو فرودگاه بغداد و نجف انجام می شود.

آل صادق با بیان این که از زائرین اربعین می خواهیم به تدریج برای زیارت وارد عراق شوند، افزود: مناسب است که زائرین در ایام اربعین مدت اقامت خود در عراق را کوتاه کنند.

وی در ادامه با بیان این که خوشبختانه برخی از علما و مراجع اعلام کرده اند که اربعین منحصر به روز اربعین نیست و زائران می توانند قبل و بعد از اربعین نیز برای زیارت به عتبات عالیات سفر کنند، ادامه داد: امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در هوای گرم برگزار می شود و در همین چارچوب به کسانی که بیماری زمینه ای دارند و همچنین کودکان و افراد مسن توصیه می کنیم سفر به عراق برای زیارت عتبات عالیات را به زمان دیگری موکول کند.

سفیر ایران در عراق همچنین با تاکید بر این که زائران اربعین حسینی، حتما با مدارک معتبر هویتی به مرزها مراجعه کنند ، تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات دو کشور ایران و عراق بسیار مهم است و از زائرین می خواهیم که قوانین و مقررات را حتما رعایت کنند.

1