26 آوریل 2024 - 21:24
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

بافت تاریخی و میراثی نباید مانع توسعه باشد

5 اوت 2022 - 10:10 dsfr.ir/499wj

بافت تاریخی و میراثی نباید مانع توسعه باشد
ایلنا
بافت تاریخی قزوین

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کسانی که تصور می کنند بافت و یا معماری تاریخی مانع توسعه است اشتباه می کنند، عنوان کرد: بافت تاریخی نباید مانع توسعه باشد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و همچنین جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارتخانه و بلکه همه نهادهای دست اندرکار در برنامه توسعه کشور هستند.

وی افزود: این گروه ها فعالیت های مرتبط را رصد کرده و با دلسوزی و دغدغه مطالبات خود را بیان می کنند و اجازه انحراف در عملکرد را به مدیران نمی دهند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: کسی مخالف این نیست که قزوین یک شهر تاریخی ریشه دار و با هویت است و این ریشه را حتی مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به قزوین به طور مفصل مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که تصور می کنند بافت تاریخی یا معماری و مهندسی تاریخی مانع توسعه است اشتباه می کنند، عنوان کرد: باید سعی کنیم فضاها و بافت های تاریخی مانع توسعه نشوند.

ضرغامی ادامه داد: برای حل مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی در استان قزوین اختیارات خود را به استان قزوین تنفیذ می کنیم تا در جلساتی با مدیریت استاندار و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین نظر کارشناسان حوزه مرتبط در مورد نحوه حل مسائل تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: ما در استان بر اساس مصالحی که گفته شد باید تصمیم بگیریم و بر همین اساس نیز هر تصمیمی که این شورا بگیرد مورد تأیید وزارتخانه خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: تمام تلاش های ما باید در راستای حفظ منافع مردم باشد و این منافع مردم است که باید در اولویت قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: باید با همدلی و با برنامه ظرفیت های عظیم گردشگری استان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

1