26 آوریل 2024 - 10:14

هر آنچه که درباره امارات نمی دانید!

26 مارس 2022 - 20:40 dsfr.ir/nr8ko

در این مقاله قرار است درباره #امارات بیشتر توضیح داده شود و از جنبه های مهم با این کشور مدرن ساحلی آشنا شوید.

امارات یکی از کشورهای پارشاهی خاورمیانه است که در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. از لحاظ موقعیتی این کشور در جنوب غربی آسیا و جنوب ایران وو در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد. همسایگان این کشور عرب زبان امارات، عمان و عربستان هستند. در حال حاضر امارات یکی از قطب های اقتصادی و گردشگری مهم در خاور میانه محسوب می شود و این رشد بالا در این چند سال به علت ثبات اقتصادی و مدرن بودن زیر ساخت این کشور است.

در این مقاله قرار است درباره امارات بیشتر توضیح داده شود و از جنبه های مهم با این کشور مدرن ساحلی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از مهم ترین اطلاعات مربوط به امارات متحده عربی را در جدول زیر ببینید:

شیخ نشین های امارات (استان های امارات)

امارات از مجموع هفت امارت یا همان شیخ نشین شکل گرفته است. به همین دلیل این کشور به کشور شیخ نشین ها معروف شده است.

این 7 شیخ نشین عبارت اند از:

  • ابوظبی (Abu Dhabi)
  • دبی (Dubai)
  • شارجه (Al Sharjah)
  • بندر فجیره (Fujairah)
  • رأس الخیمه (Ras al Khaimah)
  • ام القیوین (Umm Al Quawain)
  • عجمان (Ajman)

در زیر می توانید نقشه امارات متحده عربی و هرکدام از شیخ نشین ها را به تفکیک ببینید:

تاریخچه امارات متحده عربی

از عصر آهن به این سو، منطقه امارات متحده عربی، یک مکان تجاری ساحلی مهم تلقی می شده است. از هنگام ورود اسلام به این کشور تا به حال، کشور امارات تغییرات بسیاری کرده است. طی سالیان اخیر، این کشور با توجه به فروش گسترده نفت، توانسته چهره ای تازه و منحصر به فرد به خود بگیرد و با نوسازی زیرساخت ها، به کشوری مدرن تبدیل شود.

جالب است بدانید کشور امارات تنها حدود 50 سال است که تاسیس شده است. قبل از آن به این کشور امارات متصالحه یا ساحل عمان هم گفته می شد. شیخ زاید بن سلطان آل نهیان با همکاری با شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، در سال 1971، کشور امارات متحده عربی را تاسیس کرد.

اقتصاد امارات

با وجود مساحت کم (114اُم) و جمعیت کم (۹۴اُم دنیا)، این کشور 31 امین اقتصاد بزرگ جهان و بعد از عربستان سعودی و دومین اقتصاد بزرگ شورای همکاری های خلیج فارس است. مهم ترین منبع درآمد امارات، همچنان نفت است.

با این حال طی سال های اخیر، گردشگری نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه امارات ایفا کرده است. امارات متحده عربی طی سال های اخیر، سرمایه گذاری های گسترده ای برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی جذب کرده است. سرمایه گذاری در امارات با ثبت شرکت، خرید ملک و ... توسط مهاجران خارجی در حال اجرا است.

آب و هوای امارات

امارات همچون اغلب کشورهای حاشیه خلیج فارس، آب وهوایی گرم و بیابانی دارد. بااین حال به خاطر نزدیکی به خلیج فارس، شرجی بودن هوا هم از ویژگی های مهم این کشور است.

شاید در مقام مقایسه، بتوانیم آب وهوای امارات را هم رده شهرهایی مثل آبادان یا اهواز در ایران بدانیم. در بهار، دمای امارات بین 25 تا 30 درجه در نوسان است. این دما در تابستان به بالای 35 تا 40 درجه می رسد. در زمستان اما دمای هوا معمولاً بین 0 تا 20 درجه در نوسان است.

زندگی در امارات

امارات طی دهه های گذشته به یک غول اقتصادی و کشوری بسیار توسعه یافته بدل شده است. سرمایه گذاری های عظیم برای زیرساخت های شهری، گردشگری و توسعه شهری، این کشور را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی دنیا بدل کرده است.

برج های سر به فلک کشیده، هتل های گران قیمت، مراکز تفریحی بزرگ و زیبایی معماری شهرها، مسحورکننده و خاص است. اگرچه هزینه های زندگی در امارات بالاست، بااین حال، سطح درآمدها هم به نحو چشمگیری، بالاست و کفاف یک زندگی آرام، راحت و کم دغدغه را می دهد. در یک مقایسه ضمنی و کوتاه، حداقل دستمزدها در امارات بین 6 تا 12 هزار درهم در ماه است؛ یعنی چیزی حدود 40 تا 90 میلیون تومان!

با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری، رو به توسعه بودن و آینده روشنی که در انتظار کشور امارات است، شرایط زندگی در این کشور بسیار مطلوب است. اگر بخواهیم تنها به چند مورد از مزایای زندگی در دبی اشاره کنیم، باید به این موارد اشاره کنیم:

  • سطح استاندارد بالای آموزش و تحصیل
  • سیستم حمل و نقل پیشرفته و کارآمد و کرایه های پایین و مناسب
  • کم بودن میزان جرم و جنایت
  • اقتصاد قوی و بالا بودن قدرت خرید اکثر جمعیت
  • سطح بالای استانداردهای نظام درمانی و بهداشتی

مردم امارات

جالب است بدانید کمتر از نیمی از اماراتی ها، اصالت اماراتی دارند و بقیه، مهاجرین کشورهای دیگر از جمله ایران و بحرین و هند هستند. دین بیش از 95 درصد از اهالی امارات، اسلام است. با وجود درصد بالای مهاجر در این کشور، هنوز هم آداب و رسوم خاص اهالی امارات، جایگاه ویژه ای در این کشور دارد و پاس داشته می شود. مردم امارات خونگرم و مهمان دوست هستند.

مهاجرت به امارات

همان طور که بالاتر گفتیم، امارات کشوری است که برنامه های گسترده ای برای توسعه دارد، اما جمعیت بومی آن کفاف نیروی کار موردنیاز را نمی دهد. برای همین طی سال های اخیر، حاکمان امارات، برنامه های گسترده ای برای مهاجرپذیری تدارک دیده اند و نیروی کار متخصص جذب می کنند.

امارات در چند سال گذشته، با توسعه نظامی، اقتصادی، سیاسی و روابط گسترده بین المللی، جزء قدرت های منطقه ای قرار گرفته و اکنون نقش مهمی در منطقه خاورمیانه بازی می کند.

مهاجرت به دبی و امارات می تواند یک سکوی پرتاب برای کسانی باشد که قصد پیشرفت و رشد و زندگی در یک کشور فوق العاده خاص و زیبا دارند. دولت امارات متحده عربی براساس اهداف مهاجرتی شما چندین نوع برنامه ویزایی مثل ویزای کاری یا تجاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج و غیره برای مهاجرت به امارات در نظر گرفته است. مهاجرت به دبی یکی از بهترین و مطلوب ترین گزینه ها برای کسانی است که قصد کار و زندگی در یک کشور پیشرفته دارند.

روش های مهاجرت پرطرفدار در این کشور عبارتند از:

  • مهاجرت به امارات از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به امارات از طریق شغل پزشکی و پرستاری

سخن پایانی

کشور امارات از جمله کشورهایی بود که در گذشته نه چندان دور یعنی 70 سال پیش فقیر و غیرتوسعه یافته بود. اما در حال حاضر با سرمایه گذاری حاکم این کشور بر روی توسعه داخلی و زیر ساخت ها و تکیه بر درامدهای نفتی به رشد قابل توجهی دست یافته است. این توسعه در تمام ابعاد این کشور از زیرساخت، راه ها، شهرسازی و .. بوده است. نمونه آن را در شهر دبی می توانید ببینید.

در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف از جمله اقتصاد، شرایط کار، مهاجرت و ساختار کلی این کشور پرداختیم. در حال حاضر این کشور مقصدی عالی برای زندگی و مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور خاورمیانه می توانید به سایت https://parsicanada.com مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری را به دست آورید.

1