26 آوریل 2024 - 16:56
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان:

مدرسه جری پولاک به خانه خلاق تبدیل می شود

26 فوریه 2022 - 09:00 dsfr.ir/mg3xb

مدرسه جری پولاک به خانه خلاق تبدیل می شود
میراث آریا
مدرسه جری پولاک (شریعتی) جزیره هرمز

مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی #هرمزگان گفت: مدرسه جری پولاک جزیره هرمز تبدیل به خانه خلاق می شود.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، سهراب بناوند گفت: در جلسه ای که با حضور مجری طرح و با هماهنگی حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، مقدمات واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) تحت عنوان خانه خلاق به بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه برآورد سرمایه گذاری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال است، افزود: «سرمایه گذار بر اساس طرح مرمت تائید شده از سوی این اداره کل اقدام به مرمت و تجهیز این بنای تاریخی می کند.

او در خصوص طولانی شدن زمان واگذاری مدرسه جری پولاک (شریعتی) به بخش خصوصی گفت: طی سال گذشته و سال جاری طبق ماده ۲۷، سه بار مراحل واگذاری این بنای تاریخی در سامانه ستاد بارگذاری شد که سرمایه گذاری در آن شرکت نکرد.

بناوند ادامه داد: همچنین ۴ سرمایه گذار برای راه اندازی رستوران سنتی و مجتمع اقامتی به این اداره کل درخواست دادند که با توجه به اینکه طرح های ارائه شده آن ها خارج از ضوابط عرصه و حریم مصوب این بنای تاریخی بود طرح آن ها در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان موردقبول واقع نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی مرمت و احیا با حفظ اصالت اثر یکی از مهم ترین مولفه ها است، افزود: واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) برای ایجاد خانه خلاق با توجه به طرح ارائه شده، هیچ گونه دخل و تصرفی در بنای یادشده ندارد و پس از مرمت و احیا از فضای موجود آن استفاده خواهد شد.

او در مورد خانه خلاق گفت: خانه خلاق به عنوان یک پروژه راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه ای تعریف و طراحی می شود و این توانایی را دارد که بتواند بر اساس داشته های فرهنگی و هنری هر منطقه، جمعیت بالایی را جذب خود کند.

بناوند تأکید کرد: به روزرسانی و نوآوری در تولیدات صنایع دستی و هنری، برگزاری دوره های آموزشی صنایع خلاق و گردشگری و ایجاد ظرفیت بازارهای منطقه ای، ملی و بین المللی از مزایای ایجاد خانه های خلاق است.

1