19 مارس 2024 - 11:25

تغییر سیاست «مدرسه خوابی» در نوروز

2 مارس 2019 - 17:00 dsfr.ir/lo676

مدرسه خوابی

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی در کشور گفت: تلاش بر این است تا در ایام نوروز از امکانات اقامتی موجود در آموزش و پرورش به هنگام نیاز و به تشخیص استاندارها استفاده شود.

تیموری در حاشیه جلسه شورای اداری خراسان شمالی، در پاسخ به نگرانی و گلایه مندی صاحبان واحدهای اقامتی از ارائه خدمات اقامتی توسط آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری وجود دارد موضوع مکان های اقامتی غیر مجاز است که بعضاً در آموزش و پرورش، سالن و باشگاه ها، چادر در پارک ها و خانه های فاقد مجوز دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سفر مردم کشور عوض شود، افزود: بیشتر سفرهایی که صورت می گیرد به صورت انفرادی و بدون برنامه ریزی قبلی است، تا زمانیکه چنین نگاهی وجود داشته باشد خدمات سفر به دست افرادی می افتد که فعال واقعی حوزه گردشگری نیستند.

امسال برای اینکه مشکل مطرح شده تا حدودی حل شود با آموزش و پرورش صحبت شده و قرار بر این شد تا جایی که امکان دارد از واحدهای اقامتی موجود در شهرها استفاده شود.

توصیه ما به گردشگران نیز بر این است که در تعطیلات از واحدهای اقامتی مجاز استفاده کنند چراکه این واحدها از استانداردهای لازم برخوردار بوده و در شأن و منزلت آنها است.

معاون گردشگری با اشاره به وجود اقامت گاه های رسمی ارزان قیمت، گفت: از معلم ها نیز درخواست می شود به جای اقامت در کلاس های درس، از این واحدهای اقامتی ارزان قیمت و استاندارد استفاده کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1