19 مارس 2024 - 15:25

گردشگری معدن در دستور کار خراسان رضوی

15 ژانویه 2019 - 08:00 dsfr.ir/tp1v6

گردشگری معدن

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بازدید معادن مس، فیروزه، سلیس و طلا برای گردشگران جذابیت های خاصی دارد به طوری که می توان از ظرفیت این معادن برای گردشگری بهره برد. با وجود اینکه سالانه 32 میلیون زائر به خراسان رضوی سفر می کنند، گردشگری معدن می تواند مدت ماندن زائر را در استان بیشتر کند.

علی رسولیان مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: گردشگری معدنی مقوله جدیدی در صنعت گردشگری بوده و در معادن طلا به دنبال ایجاد این گردشگری هستیم زیرا در اقتصاد تاثیر به سزایی خواهد داشت.

گردشگری معدن در بسیاری از کشورها رواج دارد به طور مثال در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس با ایجاد معدن مصنوعی طلا ظرفیت های ویژه ی گردشگری برای گردشگران این کشور ایجاد کرده اند.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص ظرفیت های معادن کشور در حوزه گردشگری، عنوان کرد: بازدید معادن مس، فیروزه، سلیس و طلا برای گردشگران جذابیت های خاصی دارد به طوری که می توان از ظرفیت این معادن برای گردشگری بهره برد. با وجود اینکه سالانه 32 میلیون زائر به خراسان رضوی سفر می کنند، گردشگری معدن می تواند مدت ماندن زائر را در استان بیشتر کند و در حیث مجموع می توان گفت این نوع گردشگری بسیار خوب و با استقبال گردشگران و زائران مواجه خواهد شد.

عمده توریست هایی که وارد خراسان می شوند از کشور عراق هستند لذا می توان گفت که جذابیت بسیار خوبی برای بازدید از معادن برای این دسته از مسافران وجود دارد به طور مثال معدن فیروزه یکی از بهترین این ظرفیت ها بوده که می توان در صنعت گردشگری معدنی استفاده کرد.

او در خصوص عدم بهره وری از گردشگری معدن، عنوان کرد: وجود ظرفیت ها در بخش های دیگر گردشگری یکی از عمده دلایلی بوده که می توان گفت کمتر به گردشگری معدن پرداخته شده است.

باید شرکت های گردشگری جذابیت های گردشگری در معادن را بیشتر کنند و همچین سرمایه گذاری در این خصوص ایجاد شود که فرد بازدید کنند شور و هیجانی برای بازدید از معادن را داشته باشد.

رسولیان با اشاره به اینکه در استان 46 ماده معدنی وجود دارد؛ بیان کرد: تقریبا همه نوع ماده معدنی که در کشور وجود دارد در استان نیز وجود دارد لذا اگر پیش زمینه های گردشگری معادن در استان محیا شود؛ می تواند در صنعت گردشگری خراسان رضوی تاثیر مثبتی بگذارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1