19 مارس 2024 - 11:42

سفر عراقی ها به ایران 90 درصد بیشتر شد

15 اوت 2018 - 09:00 dsfr.ir/s26o3

سفر عراقی ها به ایران 90 درصد بیشتر شد
picofile.com
ایرانگردی

معاون گردشگری از برنامه ریزی با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور برای کنترل قیمت بلیت های سفرهای هوایی خبر داد.

محمدمحب خدایی درباره برنامه مدون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای کنترل نرخ بلیت هواپیماها که در برخی مسیرها تا ۲۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: شاید از نظر سازمان و شرکت های هواپیمایی رشد قیمت بلیت ها تا ۳۰ درصد باشد، اما در بازار آزاد اختلاف قیمت هایی پیش می آمده که شاهد نرخ های کاذب و حباب هایی هستیم، به همین خاطر با پیگیری های آقای مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در مکاتباتی که با سازمان هواپیمایی انجام شده، اقدامات کارشناسی انجام می شود تا تاثیر افزایش قیمت بلیت های پروازها در رونق گردشگری تاثیر زیادی نداشته باشد.

او درباره نرخ بلیت ها در برخی مسیرهای داخلی که میلیونی شده است، اظهار کرد: باید این بازار را کنترل کنیم، پیگیریم و برنامه ریزی می کنیم تا در چند روز آینده با کمک سازمان هواپیمایی کشوری که متولی سفرهای هوایی است، برنامه مدونی برای کنترل این بخش داشته باشیم.

خدایی در عین حال متذکر شد؛ متولی ایرلاین ها سازمان هواپیمایی است ولی ما در جایگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به واسطه اثرگذاری که نرخ پروازها در سفر مردم دارد، این دغدغه را به سازمان هواپیمایی ابلاغ می کنیم، تا کنون جلساتی داشتیم و در چند روز آینده نیز جلسات دیگری خواهیم داشت تا به تصمیم گیری خوبی برسیم.

معاون گردشگری که در حاشیه نشست خبری همدان ۲۰۱۸ سخن می گفت، درباره برنامه های این سازمان در مقابل کاهش سفرهای اروپایی ها به ایران، اظهار کرد: آژانسی را سراغ دارم که با کاهش قیمت در وضعیت موجود توانسته از همین اروپا ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش توریست داشته باشد، چون در حال حاضر قیمت سفرِ ایران رقابتی شده است.

وی سپس به رشد سفر در چند ماه اخیر تحت تاثیر کاهش ارزش ریال اشاره کرد و افزود: ورود گردشگر از عراق ۹۰ درصد رشد داشته و سفر آذربایجانی ها به ایران نیز ۷۰ درصد بیشتر شده است. افغان ها نیز ۴۰ درصد بیشتر به ایران سفر کرده اند، این رشد در سه حوزه زیارت، سلامت و تجارت بوده است. به هر حال گردشگران ایرانی هم وقتی که به ترکیه می روند، خرید می کنند و گردشگران تجاری محسوب می شوند.

خدایی با بیان این که برنامه ی ایران برای توسعه گردشگری تقویت سفر از کشورهای همسایه است، گفت: در مقطعی که تهدیدهای داعش در ترکیه مطرح بود، گردشگری این کشور افت کرد اما از سمت ایران تعداد گردشگران کم نشد. بنابراین در هر مقطع زمانی میتوان از ظرفیت کشورهای همسایه به نفع خودمان استفاده کنیم. با همین سیاست، پکیج عراق و جمهوری آذربایجان کامل شده تا در این کشورها حضور بیشتری داشته باشیم و تشویق ها را برای سفر به ایران انجام دهیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1