28 آوریل 2024 - 01:51

آزمون جامع گردشگری برگزار شد

8 مارس 2024 - 21:10 dsfr.ir/dn7f1

آزمون جامع گردشگری برگزار شد
آزمون جامع گردشگری برگزار شد
آزمون جامع گردشگری برگزار شد

آزمون جامع هماهنگ دوره های کوتاه مدت گردشگری به صورت سراسری در سطح ۳۱ مرکز استان و مناطق آزاد کیش و چابهار برگزار شد.

به گزارش «دنیای سفر»، آزمون جامع هماهنگ دوره های کوتاه مدت گردشگری صبح امروز جمعه ۱۸ اسفندماه به صورت سراسری در سطح ۳۱ مرکز استان و مناطق آزاد کیش و چابهار برگزار شد.

در این آزمون ۵۱۱۴ داوطلب در ۷ دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان فرهنگی، راهنمایان طبیعت گردی، راهنمایان زمین گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته ها در طول دوره خود پرداختند.

بیشترین آمار شرکت کننده به ترتیب در دوره راهنمایان ایرانگردی جهانگردی با ۱۶۳۶ نفر، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با ۱۲۲۸ نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری با ۱۰۶۶ نفر و راهنمایان طبیعت گردی با ۹۷۹ نفر ثبت شده است.

استان تهران با بیش ترین متقاضی به تعداد ۹۲۴ نفر و استان های خراسان رضوی با ۶۱۸ نفر، اصفهان با ۴۳۵ نفر و فارس با ۳۱۶ نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند.

کلیه فرایندهای مربوط به آزمون در سامانه آزمون جامع گردشگری قرار گرفته و تمامی فراگیران دارای ثبت درخواست نهایی شرکت در آزمون فوق می توانند نتایج مربوط به آزمون فوق را از نیمه دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ از همین سامانه دریافت کنند.

1