27 آوریل 2024 - 16:23

کاشت درخت نوروز در تخت جمشید

4 مارس 2024 - 21:30 dsfr.ir/ku5be

کاشت درخت نوروز در تخت جمشید
پهنه های سبز میراث جهانی تخت جمشید درختکاری شدند
پهنه های سبز میراث جهانی تخت جمشید درختکاری شدند

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از کاشت نمادین درخت نوروز در این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: آیین کاشت درخت نوروز به همراه مراسم پاک سازی محوطه مجموعه تخت جمشید ۱۵ اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، علیرضا عسکری چاوردی اظهار کرد: محوطه جهانی تخت جمشید به عنوان منظر تاریخی و طبیعی به دلیل وسعت زیاد و قرار گرفتن در مسیرهای متعدد پیاده و تردد گردشگران، همواره در کانون توجه دوست داران میراث فرهنگی و محیط زیست بوده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: به مناسبت روز درختکاری فردا مراسم پاک سازی مجموعه جهانی تخت جمشید و آئین درختکاری با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان همچنین اعضای سازمان های مردم نهاد، دوستداران زیست بوم، پاکبانان و کارکنان مجموعه جهانی تخت جمشید به منظور ایجاد منظر و محیطی تمیز و زیبا با رویکرد فرهنگ سازی برگزار می شود.

عسکری چاوردی اظهار کرد: امید است این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه های ملی شود.

وی با بیان اینکه تمامی علاقه مندان می توانند در این برنامه حضورداشته باشند، گفت: آئین درختکاری ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می شود و گردهمایی افراد شرکت کننده در این برنامه هم در سالن معرفی ورودی تخت جمشید است همچنین بازدید از موزه تخت جمشید و معرفی برای شرکت کنندگان این برنامه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: آئین درختکاری در این مجموعه جهانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس برگزار می شود.

1