27 آوریل 2024 - 16:53
یک فعال گردشگری:

سرمایه گذاری در استارتاپ ها ضامن آینده گردشگری است

5 مارس 2024 - 21:10 dsfr.ir/y799l

سرمایه گذاری در استارتاپ ها ضامن آینده گردشگری است
سرمایه گذاری ۶ میلیاردی در استارتاپ های حوزه گردشگری
سرمایه گذاری ۶ میلیاردی در استارتاپ های حوزه گردشگری

یک فعال گردشگری با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ ها به عنوان ضامن آینده روشن صنعت گردشگری گفت:به دلیل کاستی ها در حوزه زیرساخت های گردشگری در جذب گردشگر با مانع روبه رو هستیم.

به گزارش «دنیای سفر»، علیرضا اقبال با تأکید بر لزوم توجه به فناوری های نوین در صنایع ارزآور و پربازده اظهار کرد: تمرکز بر سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ ها و حرکت در مسیر دانش افزایی، ضامن آینده روشن صنعت گردشگری کشور است.

این فعال حوزه گردشگری تصریح کرد: شرایط تحریم، فرصت های مهمی را برای جوانان کشورمان به همراه داشته است که نمونه آن رشد فناوری های نوین نظیر نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلّول های بنیادی و توسعه فضاهای استارتاپی است و اگر بخواهیم شکوفایی بیشتر در صنعت گردشگری را شاهد باشیم نباید از قافله تولید علم در این حوزه غفلت کنیم.

اقبال با بیان اینکه در شرایط کنونی شناخت دقیق از مزیت های نسبی کشور، در ترسیم نقشه راه آینده گردشگری، اهمیت بسزایی دارد، یادآور شد: صنعت گردشگری یک مزیت نسبی برای کشورمان است اما به دلیل برخی کاستی ها در حوزه زیرساخت های این حوزه نظیر هتلینگ و ناوگان های حمل و نقل در جذب گردشگر و مخاطب با موانعی روبه رو هستیم.

این فعال گردشگری یادآور شد: در کنار توسعه خدمات لجستیکی، در مورد اتصال تکنولوژی های نوآورانه به طور مشخص استارتاپ ها به عنوان شتاب دهنده رشد ورود گردشگران باید با در نظر گرفتن آمایش سرزمینی ورود جدی داشت که پیشنهاد می شود اتاق های سه گانه و تشکل ها در این مورد محور قرار گیرند.

اقبال افزود: رشد اکوسیستم های استارت آپی در نقاط مختلف جهان آنقدر گسترش یافته که هر لحظه مفاهیم جدید خلق و ثروت آفرینی تازه رقم می خورد تا آنجا که واژگانی نظیر «یونیکورن» هم که برای استارت آپ های با ارزش بیش از یک میلیارد دلار به کار می رود، با افزایش چشمگیر شرکت های دارای درآمد بالاتر، دیگر بی اهمیت شده است.

این فعال سرمایه گذاری در گردشگری و هتلداری با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه افزایش خدمات نوین در عرصه گردشگری و رشد جاذبه هایی نظیر پارک های علم و فناوری خاطرنشان کرد: با رشد فزاینده ابعاد مختلف کارآمدی استارتاپ ها که در سال های پساکرونا بیش از هر زمان دیگر خود را نمایان ساخته است باید با سرمایه گذاری مناسب و ترسیم نقشه راه دقیق برای سومین صنعت سودآور جهان گردشگری گام برداشت.

1