مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

شناسایی ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی در شهر ارومیه

23 آوریل 2022 - 19:00 dsfr.ir/qx12k

شناسایی ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی در شهر ارومیه
ایرنا
بافت تاریخی ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از شناسایی ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی در شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمحسن حمزه لو عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون ماده ۵، مساحت بافت تاریخی شهر ارومیه را ٣٠٧ هکتار اعلام کرد و افزود: پیاده سازی رهیافت های بازآفرینی در بافت تاریخی با محوریت مشارکت شهروندان و بر اساس ضوابط و مقررات می تواند تعلق هویتی افراد را افزایش دهد.

وی بر رفع کاستی های موجود در بافت تاریخی شهر ارومیه تأکید کرد و گفت: نوسازی و صدور پروانه های ساختمانی در این بافت شهری باید در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری، دسترسی مناسب به تأسیسات و تجهیزات شهری، اصلاح آشفتگی ساختار اقتصادی و اجتماعی و زیربنایی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر احیای بافت تاریخی با رویکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: احیای بافت تاریخی ارومیه باید با حفظ عناصر تاریخی و نوسازی کالبد شهری پیش رود.

یاسر رهبردین با بیان اینکه شهر ارومیه گنجینه ای از میراث تاریخ ایران زمین را در خود پرورانده است، افزود: از آنجایی که شهر ارومیه از منظر فرهنگی دارای اهمیت فراوانی است و با حافظه تاریخی و هویت اجتماعی ساکنان شهر پیوند خورده، لازم است تقویت و بازسازی بافت تاریخی و نیز تداوم فضاهای شهری انعکاس دهنده فرهنگ ایران اسلامی باشد.

در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شد که ضوابط احیای بافت تاریخی ارومیه پس از مطالعه کارشناسی در کمیته های فنی در این کمیسیون تصویب و پس از طی مراحل قانونی ابلاغ می شود.

1