28 آوریل 2024 - 08:41
ضرغامی خبر داد؛

برنامه ریزی جهت استفاده از فرصت ورود تماشاگران جام جهانی به ایران

26 فوریه 2022 - 12:00 dsfr.ir/n32cd

برنامه ریزی جهت استفاده از فرصت ورود تماشاگران جام جهانی به ایران
سایت رسمی جام جهانی فوتبال قطر 2022
لوگوی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

وزیر میراث فرهنگی و #گردشگری گفت: با توجه به درپیش رو بودن جام جهانی #فوتبال در #قطر، برنامه ریزی های جهت ورود گردشگران به مناطق آزاد انجام شده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی در حاشیه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی که در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات عید نوروز گفت: اگر امکان سفر برای مردم از یک استان به استانی دیگر فراهم نشد، برنامه ریزی های خوبی برای داخل شهرها و استفاده از ظرفیت مراکز تاریخی، موزه ها و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری انجام شده و در این رابطه شهرداری ها و وزارت کشور هم برنامه ریزی هایی را انجام داده اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: می توانیم به اندازه کافی ظرفیت داخل شهرها را فعال کنیم تا در صورتی که آنطور که مردم می خواستند، سفرهای نوروزی انجام نگرفت، نهایت استفاده از تعطیلات را داشته باشند.

وی در ادامه و با اشاره به برگزاری جام جهانی در سال آینده گفت: برای جام جهانی قطر برنامه ریزی کردیم و قرار شد به دستور رئیس جمهور، هیأتی از ایران به سرپرستی بنده و به پیروی سفری که ایشان به قطر داشت، به این کشور سفر کنیم تا پیگیری های لازم را انجام داده و ظرفیت هایی که دولت قطر فراهم کرده را فعال کنیم.

ضرغامی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی در قطر گفت: جمعیت قابل توجهی از تماشاگران جام جهانی که به سفر قطر می کنند، عمدتاً جوان هستند که این برای ما فرصتی است. مناطق آزاد هم برنامه ریزی هایی داشتند و مقرر شده طی ده روز آینده وزیر مربوطه قطر به ایران سفر کند و در کیش جلساتی جهت انجام هماهنگی ها خواهیم داشت.

وی افزود: قرار است ایرلاین های قطری با همکاری های ایران تعداد پروازهایشان را افزایش دهند و ما به دنبال این هستیم که از امکان جزایر و مناطق آزاد برای تماشاگران خارجی استفاده شود چرا که برای تماشاگران ارزان تر تمام می شود. همچنین آنها علاقه مند هستند تا یک بخشی از اقامت خودشان را در جزایر ما داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه جاذبه های تاریخی ایران و مزیت های گردشگری ما اکنون مورد توجه دنیا است، گفت: در این رابطه هماهنگی هایی را باید بخش های کنسولی ایران به خصوص در رابطه با مسئله ویزا انجام دهند تا بتوانیم در آن مقطع به عنوان یک فرصت استثنایی، ایران را به دنیا معرفی کنیم.

1