19 مارس 2024 - 11:11

مخالفت مجمع هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا

10 اوت 2020 - 12:00 dsfr.ir/3o65t

مخالفت مجمع هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا
mehrnews.com
صنایع دستی

مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی که قرار است ۲۸ مرداد در تهران برگزار شود مخالف است و آن را مغایر با پروتکل های بهداشتی می داند.

حسین بختیاری مدیرعامل مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی درباره برگزاری نمایشگاه صنایع دستی که قرار است توسط شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی روز ۲۸ مرداد در تهران برگزار شود، گفت: کاملاً با برگزاری این نمایشگاه مخالف هستیم، معتقدیم الان زمان برگزاری نمایشگاه نیست. نمایشگاه صنایع دستی یعنی ایجاد ویترینی برای جذب مخاطب، اکنون ۱۲۰ غرفه در سرای هنر میدان فردوسی ایجاد شده است اما هیچ مخاطبی ندارد اگر وزارت میراث فرهنگی قصد دارد به هنرمندان کمک کند سرای هنر بازارچه عودلاجان و میدان نقش جهان را رونق دهد.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی باید بررسی کند که چرا فروشگاه های صنایع دستی در میدان نقش جهان در حال تعطیل شدن هستند. حتی استاندار اصفهان نیز در این باره اظهار نگرانی کرده است. چرا دوباره می خواهند یک نمایشگاه در تهران ایجاد کنند که همه هنرمندان از نقاط مختلف کشور آن هم در شرایط شیوع ویروس همگی یکجا در تهران جمع شوند.

بختیاری ادامه داد: آیا بهتر نیست هزینه برگزاری این نمایشگاه ها را به همان هنرمندان مظلوم در روستاها بدهند؟ اکنون اجاره غرفه نمایشگاه صنایع دستی را متری ۳۴۰ هزار تومان اعلام کرده اند بالاخره این سرمایه ملی در حال خرج شدن است چرا جای درستی آن را هزینه نکنند؟ به نظرم برگزاری نمایشگاه ظلم مطلق است. هنرمند فکر می کند می تواند در نمایشگاه تولیداتی که در این چند ماه جمع کرده را یکجا بفروشد، هنرمندان ما کارشناس سرمایه، فروش و عرضه نیستند. آنها تولیدکننده هستند. فروش صنایع دستی کار افراد دیگر است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1