افزایش ۱۰ درصدی هزینه صدور روادید گردشگران در بودجه ۹۹ در کمیسیون فرهنگی مجلس

25 دسامبر 2019 - 17:00 dsfr.ir/br9l8

افزایش ۱۰ درصدی هزینه صدور روادید گردشگران در بودجه ۹۹ در کمیسیون فرهنگی مجلس
mehrnews.com
افزایش ۱۰ درصدی هزینه صدور روادید گردشگران

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که در جلسه روز گذشته این کمیسیون پیشنهادات دیگری درباره ی بودجه فرهنگی ۹۹ بررسی شد خبر داد که در خلال این بررسی ها در این جلسه مقرر شده هزینه صدور و تمدید روادید اتباع خارجی و گردشگران ورودی به کشور به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

سید فاطمه ذوالقدر در خصوص جلسه کمیسیون فرهنگی روز گذشته مجلس گفت: در جلسه امروز پیشنهادات ارجاعی شده به کمیسیون فرهنگی در خصوص بودجه ی فرهنگی ۹۹ را مورد بررسی قرار داده و به برخی از آنها را به تصویب رساندیم. برای مثال جهت فراهم نمودن پوشش بیمه تامین اجتماعی به انتهای عبارت ردیف (۷) جدول شماره ۱۴ عبارت هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری  با تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اضافه شود.

در دیگر پیشنهاد مقرر شد که هزینه صدور و تمدید روادید اتباع خارجی و گردشگران ورودی به کشور به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و معادل آن تا سقف ۱۲۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه زیرساخت های مرتبط با بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد.

ذوالقدر اضافه کرد: همچنین به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجازه داده می شود برای ساخت، بهسازی و بازسازی، حفاظت و مرمت، ایمن سازی تاسیسات و تجهیزات موضعی موزه ها و مجموعه های فرهنگی – تاریخی و گردشگری نسبت به دریافت کمک بلاعوض تا مبلغ ۳۰ میلیون دلار از موسسات سازمان های خارجی بین المللی و اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با تایید مراجع ذیربط اقدام نماید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1