19 مارس 2024 - 00:48

هند و تایلند رقبای ایران در جذب گردشگران عمانی

15 اکتبر 2019 - 17:00 dsfr.ir/hw7e1

هند و تایلند رقبای ایران در جذب گردشگران عمانی
anovaseir.com
هند

عبدالرضا خدادادی، فعال در زمینه گردشگری سلامت کشور درباره استقبال عمانی ها از ایران برای استفاده از خدمات درمانی گفت: گردشگران سلامت کشور عمان به جای ایران به هند و تایلند می روند؛ چون این کشورها برای آنها غیر از خدمات درمانی، خدمات دیگر گردشگری نیز ارائه می کنند. وی در ادامه گفت: ارزانی و در دسترس بودن پروازهای روزانه و برداشتن ویزا می تواند باعث جذب گردشگران به ایران شود، البته این موارد در افزایش چشمگیر ورود گردشگران عمانی به ایران موثر است.

ایران به رغم برداشتن ویزا و انجام بیش از ۱۰ پرواز مستقیم بین ایران و عمان باز هم از قافله ورود گردشگران عمانی عقب مانده است و در مقایسه با کشورهایی مانند تایلند و هند که توانسته اند گردشگران عمانی را جذب کنند، حتی به ۵۰ درصد از این بازار مطلوب هم دست نیافته ایم.

در واقع باید گفت که ایران هنوز مقصد شماره یک عمانی ها نیست. خدادادی درباره تبلیغات ایران در حوزه گردشگری سلامت نیز گفت: مردم کشور عمان معمولا خیلی سخت اعتماد می کنند و برخی از آنها اصلا به دنبال خدمات سنتی و معمول نیستند. شرکت های ایرانی باید بتوانند به این افراد خدمات مدرن را هم معرفی کنند یا از طرق دیگر اعتمادشان را جلب کنند.

هنوز آژانس های ایرانی به شیوه سنتی به گردشگران عمانی خدمات میدهند؛ در حالی که برخی از آنها خواستار خدمات ویژه یا VIP هستند. می توان به راحتی برای این افراد برنامه ریزی کرد یا می توان افرادی را که پکیج درمانی خاص می خواهند افزایش داد و آنها را جذب کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1