چطور و از کجا میز و صندلی استاندارد بخریم؟

30 ژوئیه 2019 - 09:10 dsfr.ir/r44jh

چطور و از کجا میز و صندلی استاندارد بخریم؟
pnudaneshjo.com
میز و صندلی اداری

میز و صندلی ها در سرتاسر زندگی ما ریشه دوانده اند، چه در خانه باشید یا سر کار، در حال سفر باشید یا کنفرانس، قطعا از میز و صندلی استفاده خواهید کرد البته هر کاری میز و صندلی مخصوص به خود را دارد.

با اینکه روزانه ساعت های زیادی را روی صندلی و پشت میز میگذرانیم اما کم نیستند افرادی که دقتی به استاندارد بودن میز و صندلی کار یا تحریرشان نمی کنند. همینکه یک میز و صندلی زیبا بود و جلب توجه کرد دلیل خوبی برای خریدش محسوب نمی شود. ابتدا باید ببینید تا استاندارد های لازم را داری یا نه؟

ارگونومی مهمترین بخش در انتخاب میز و صندلی است. اینکه طراحی صندلی و میز طوری باشد که کمترین آسیب به بدنتان وارد شود مهمترین موضوعی است که در زمان خرید باید به آن دقت کنید. در ادامه خواهیم گفت که چطور استانداردترین میز و صندلی را بخرید.

اندازه میز را جدی بگیرید

مواردی که به آن می پردازیم مربوط به یک میز تحریر استاندارد است، اما قواعد را می توانید برای همه میز و صندلی ها به کار بگیرید، مگر در موارد خاص!

اندازه میز را متناسب با فضایی که قرار است در آن قرار گیرد انتخاب کنید. از خود بپرسید قرار است چه وسایلی روی میز قرار گیرند و چه استفاده هایی از آن شود؟ انتخاب طول و عرض میز را به خودتان می سپاریم اما ارتفاعش را جدی بگیرید چون به قد و سن شما بستگی دارد. نمی توانید میزی انتخاب کنید که برایتان کوتاه یا بلند است. حتما سعی کنید میز و صندلی را با هم بخرید که بتوانید این مورد را تست کنید.

صندلی را جدی تر بگیرید!

قطعا پشت میز نشستن بدون صندلی ممکن نخواهد بود، بنابراین آنچه که قرار است به کمر و شانه هایتان آسیب بزند صندلی است نه میز! صندلی باید به گونه ای انتخاب شود که بتواند قسمتی از آن به زیر میز برود تا کاربرد ساده تری داشته باشد. چه کسی می تواند روی صندلی که از میزش بلندتر است و مقداری دور می ماند راحت بنشیند؟

ارتفاع صندلی و میز باید همخوانی داشته باشند، خواه برای کودکان باشد یا یک فرد بالغ! خوشبختانه صندلی های امروزی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند، که این موضوع کلی از مشکلات را حل کرده است. در صورتی که ارتفاع میز کوتاه باشد و صندلی بلندتر؛ ناچارید به جلو خم شوید و در طولانی مدت گردن درد و کمر درد های شدید را تجربه خواهید کرد.

راحتی کمر را فراموش نکنید

ستون فقرات حساسترین عضو بدن است، که اگر صندلی تان ارگونومی نباشد، آسیب جدی خواهند دید. صندلی هایی که پشتی هایی برای پر کردن گودی کمر دارند برای نشستن های طولانی مناسب ترند. پشتی های مخصوص برای این کار نیز در بازار موجود است که در صورت نیاز می شود تهیه کرد، اما چرا لقمه را دور سرمان بچرخانیم؟

زوایای دست و پایتان را دریابید!

اگر هنوز هم شک دارید که میز و صندلی کاملا با قد و سن شما سازگارند، به زوایایی که دست و پایتان موقع نشستن دارند توجه کنید. به طور استاندارد زمانی که روی صندلی می نشینید و دستها را روی دسته صندلی قرار می دهید، باز و ساعد شما باید زاویه 90 درجه داشته باشد. اگر چنین نیست صندلی را عوض کنید.

زانو ها نیز شما را در انتخاب صندلی مناسب راهنمایی می کنند. در صورتی که کف پایتان روی زمین است و زانوهایتان زاویه 90 درجه دارند صندلی شما استاندارد است اما اگر پایتان آویزان است یا اینکه زانوها بالاتر از سطح ران قرار گرفته اند صندلی برای شما استاندارد نیست.

البته که زیبایی دوام و جنس هم مهم است

پس از آنکه مطمئن شدید سایز میز و صندلی استاندارد خودتان را به دست آورده اید، به معیارهای دیگری چون زیبایی، دوام و جنس آنها توجه کنید. با اینکه گفته می شود کیفیت را فدای زیبایی نکنید، اما شما به زیبایی هم توجه کنید هرچه باشد قرار است از نشستن روی آنها لذت ببرید، نه آنکه با دیدنش احساس بدی داشته باشید.

و اما از کجا بخریم؟

بی شک در هر شهری فروشگاهی برای عرضه چنین محصولاتی وجود دارد. اما ما هم یک برند نام آشنا در ایران را معرفی می کنیم تا با پیشگامان این صنعت آشنا شوید. مجموعه تولیدی - صنعتی جهانتاب  یکی از بنیانگذاران صنعت تولید میز و صندلی در ایران است، که بیش از 40 سال در این زمینه فعالیت داشته و همواره از برندهای معتبر این صنعت بوده است.

این مجموعه با تولید انواع میز چوبی و فلزی، صندلی چوبی و فلزی، صندلی آشپزخانه، اپن ـ بار، کاناپه رستورانی، صندلی آمفی تئاتر و ... کوشیده تا بهترین ها را به بازار ایران عرضه کند. 
محصولات جهانتاب همگام با جدیدترین فناوری ها و نیاز های جامعه به روز شده و از لحاظ کیفیت، استاندارد و قیمت با محصولات مشابه خارجی رقابت می کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تنوع محصولات و نحوه خرید به وب سایت جهانتاب مراجعه کنید.
 

« دنیای سفر » این نوشته را از « جهانتاب » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1