19 مارس 2024 - 09:45

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

9 فوریه 2019 - 10:30 dsfr.ir/lq4gc

سفر و گردشگری

سفر راهکاری مناسب برای خارج شدن از استرس و نگرانی و به دست آوردن آرامش است. تعطیلات نوروز ۹۸ به عنوان فرصتی طلایی برای سفر و فراغت از کار و خستگی در پیش است.

یکی از مهم ترین ارکان سفر مشخص کردن وسیله رفت و آمد است. سفر با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما یا وسیله نقلیه شخصی؟ مسئله این است. سفر با وسایل نقلیه عمومی شاید از نظر هزینه کمی گران تر باشد اما بسیار راحت است و تنها نیاز به رزرو بلیط دارد. اما سفر با وسیله نقلیه شخصی حال و هوای خاص خود را دارد و تنها کافی است که از نظر فنی خودرو سالم باشد تا قدم در راه جاده گذاشته و سفر آغاز شود. پس یکی از مهم ترین اصول سفر با خودروی شخصی اطمینان کامل از وضعیت سلامت خودرو و رعایت نکات ایمنی است اما در کنار مزایای استفاده از خودروی شخصی معایبی هم مانند تمام شدن بنزین، پنچری لاستیک، خرابی باتری و کمبود جا هم وجود دارد.

وقت خود را هدر ندهید

یکی از مشکلاتی که سفر با خودروی شخصی به وجود می آورد از دست دادن مدت زیادی وقت به دلیل طول راه و ترافیک های بین شهری است. اگر شهر مبداء تا مقصد بعد مسافت زیادی داشته باشد رانندگی کردن کار آسانی نیست و نیاز به توقف های طولانی بین راه برای استراحت و رفع خستگی دارد که همین موضوع باعث اتلاف زیادی وقت می شود. بسیاری از افراد قصد دارند تعطیلات و روزهای سفر خود را با اقامت در هتل آپارتمان در کیش سپری کنند که در این صورت سفر با خودروی شخصی اصلا جایز نیست. رانندگی خسته کننده در طول مسیر، انتقال خودرو تا جزیره و ایجاد ترافیک و شلوغی در جزیره از معایب سفر با خودروی شخصی است.

وقت سفری شاد و ارزان است

یکی از هدف های سفر ایجاد شادی و نشاط بین اعضای خانواده است و بسیاری از افراد با برنامه ریزی های خاص سفری به یادماندنی و کم هزینه را برای تعطیلات خود در نظر می گیرند. سفر با خودروی شخصی یکی از بهترین راهکارها برای انجام سفرهای کم هزینه است و اگر در کنار تعداد زیادی از نفرات انجام شود حتما خاطراتی فراموش نشدی هم خواهد داشت. سفر با وسیله نقلیه شخصی هزینه بلیط وسیله نقلیه عمومی را کم می کند و در شهر مقصد هم می توان به راحتی به هر نقطه ای که دلخواه اعضای گروه است رفت. مثلا افرادی که قرار است با هم به سفر بروند می توانند بعد از اجاره آپارتمان در کرمان در یک ساعت معین راهی شده و سفری لذت بخش را تجربه کنند.

امنیت و سلامت دو فاکتور مهم

از معایب سفر با وسیله نقلیه شخصی نگرانی از خرابی اتومبیل و یا شنیدن اخبار در مورد آمار تصادف های جاده ای است که افرادی که قصد سفر دارند می توانند با سفر خود را با وسایل نقلیه عمومی انجام دهند و از لحاظ موارد گفته شده نگرانی نداشته باشند. به عنوان مثال برخی از شهرها مسیرهای طولانی دارند و یا اینکه افرادی که مسئولیت رانندگی را برعهده دارند با جاده های بین شهری آشنایی کمتری دارند که در این صورت سفر با وسایل نقلیه عمومی بهترین راه است. افرادی که قصد سفر با وسیله نقلیه عمومی را دارند می توانند پس از رزرو بلیط اتوبوس نسبت به رزرو هتل آپارتمان سرعین هم اقدام کنند تا سفر خود را در آرامش و بدون نگرانی آغاز کنند.

1