19 مارس 2024 - 06:39

افتتاح 29 هتل و اضافه شدن 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور

10 فوریه 2019 - 08:00 dsfr.ir/wb7ep

افتتاح 29 هتل و اضافه شدن 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور
mehrnews.com
هتلداری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 29 هتل امروز در کشور افتتاح شد که با این اتفاق، 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شده است.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز چهارشنبه 17 بهمن 97 در حاشیه مراسم افتتاح متمرکز 527 پروژه این حوزه در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد، 29 پروژه هتل بود که با افتتاح آنها 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شد.

او با بیان اینکه گردشگری کشور امروز به تحرک درآمده است، تصریح کرد: امروز در کشور 2 هزار پروژه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومان در حال انجام است و ورود سرمایه گذاران جدید به این حوزه نشان دهنده گسترش صنعت گردشگری کشور و آینده روشن این بخش است.

مونسان اضافه کرد: در 9 ماه امسال 6 میلیون گردشگر وارد کشورمان شده اند که این تعداد ورودی گردشگر 8 میلیارد دلار درآمد ارزی به همراه داشته است و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری با تحرک خود، سایر بخش های اقتصادی را نیز به تحرک درمی آورد و این یکی از مزایای این صنعت است، امیدواریم گردشگری به عنوان صنعتی پردرآمد به مجموعه اقتصادی کشور اضافه شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد طراحی تندیس جشنواره فیلم فجر با استفاده از هنر صنایع دستی کشورمان گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد در سالهای آتی این همکاری را با وزارت ارشاد داشته باشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1