19 مارس 2024 - 13:08

افتتاح 7 مجموعه بوم گردی در مازندران

27 سپتامبر 2018 - 18:00 dsfr.ir/td1dy

افتتاح 7 مجموعه بوم گردی در مازندران
donyayesafar.com
بومگردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح 7 مجموعه بوم گردی در این استان خبر داد.

سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این 7 مجموعه در شهرستان های نکا، سوادکوه، تنکابن و سوادکوه شمالی به لیست تاسیسات گردشگری استان افزوده می شود، اظهار کرد: با افتتاح این 7 مجموعه تعداد تاسیسات بومگردی در مازندران به 90 مجموعه می رسد.

وی با اشاره به اینکه 5 مهرماه روز جهانی جهانگردی و نخستین روز از هفته گردشگری که به عنوان گردشگری و تحول دیجیتالی نامگذاری شده است، تصریح کرد: دوره های آموزشی در راستای تحقق شعار جهانی گردشگری در شهرستان های آمل، ساری، چالوس و رامسر جهت آموزش شاغلان فعال در گردشگری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح یک موسسه آموزشی گردشگری در شهرستان رامسر خبر داد و یادآور شد: 5 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرستان های ساری، بابلسر، آمل و نور به بهره برداری می رسد.

فرزانه از نواختن زنگ گردشگری در روز 4 مهر ماه امسال در مدارس مازندران همچون سال های گذشته خبر داد و تصریح کرد: 5 مهرماه که روز جهانی جهانگردی نامگذاری شده است، بازدید از موزه های استان رایگان است.

در 6 مهر ماه سال جاری روز مراسم پاسداشت روز جهانی جهانگردی به همراه تجلیل از خادمان گردشگری با حضور استاندار در مجموعه هفت درخت تنکابن برگزار می شود و در این مراسم قرار است برگزیدگان و منتخبین بخش خصوصی در تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی، دفاتر خدمات گردشگری، راهنماییان گردشگری و جمعی از بازنشستگان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی و از خدمات ارزنده آنان تقدیر شود.

گفتنی است در این روز بهترین آشپز، مهماندار، خانه دار، پذیرشگر، مدیر فنی، راهنمای تور، دفاتر خدمات مسافرتی استان مازندران معرفی می شوند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1