26 آوریل 2024 - 09:07
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد:

افزایش 37 درصدی بازدید مسافر از اماکن گردشگری همدان

3 آوریل 2017 - 16:50 dsfr.ir/1p5a7

افزایش 37 درصدی بازدید مسافر از اماکن گردشگری همدان
پوریا پاکیزه
گردشگران نوروزی در غار علیصدر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان #همدان از افزایش 37 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و #گردشگری استان خبر داد.

علی مالمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در نوروز امسال 835 هزار و 30 گردشگر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ایام نوروز 164 هزار و 828 مسافر در استان همدان اقامت داشته اند که بدون احتساب اقامت در خانه مسافرهای استان می توان گفت میزان اقامت 10 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به 801 فقره بازدید نظارتی از اماکن تاریخی، پذیرایی و کمپ ها در ایام نوروز، تصریح کرد: 58 فقره تشویق و 103 فقره تذکر و 9 مورد اخطار کتبی طی بازدیدهای نظارتی داده شده است.

مالمیر عنوان کرد: 5 اخطار کتبی به مراکز اقامتی، یک مورد دفاتر خدمات مسافرتی و 3 اخطار کتبی به مراکز پذیرایی داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید از غار علیصدر با 60 هزار نفر و آرامگاه بوعلی با 53 هزار بازدید ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال به علت تأکید بر «نوروزگاه» متفاوت بوده است، تصریح کرد: نوروز امسال تأکید بر نوروزگاه و اجرای آئین های بومی-محلی بود به طوریکه در برنامه های فرهنگی متنوعی در استان و حتی روستاها برنامه های فرهنگی برگزار شد.

مالمیر با اشاره به اینکه نوروز امسال شرایط جوی بیشتر نقاط بارانی بود، گفت: یکی از دلایلی که میزان بازدیدها افزایش داشته، اجرای برنامه های فرهنگی در مراکز تاریخی و گردشگری استان بوده به طوری که 178 مورد برنامه فرهنگی و 14 مورد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان همدان بیان کرد: در تمام شهرهای استان برنامه نوروزگاه با اجرای بازی های محلی، هفت سین و پخت غذاهای محلی پیش بینی شده بود.

وی درباره ورود گردشگران خارجی به استان همدان نیز یادآور شد: در 10 ماهه سال گذشته بیش از 12 هزار و 400 گردشگر خارجی وارد استان شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود 20 درصد افزایش داشته است.

1