19 مارس 2024 - 14:43

افزایش 10 درصدی کرایه تاکسی های تهران

14 مارس 2017 - 09:30 dsfr.ir/lc12n

یک ایستگاه تاکسی در منطقه 1 تهران

اعضای شورای شهر #تهران با افزایش 10 درصدی نرخ کرایه انواع #تاکسی و نیز افزایش 10 درصدی نرخ سرویس مدارس در سال 96 موافقت کردند.

بررسی لایحه نرخ کرایه تاکسی ها برای سال آینده، مهم ترین دستور جلسه شورای شهر تهران بود. در این بین، مهدی چمران، رئیس شورا پیشنهادی را در مورد تاکسی های پراید ارائه کرد که با موافقت سایر اعضا روبه رو شد. بر این اساس مقرر شد تاکسی هایی مانند پراید که دارای حجم محدودی هستند و سوار کردن 3نفر در صندلی عقب خودرو با مشقت همراه است به عنوان تاکسی خطی یا تاکسی گردشی استفاده نشوند. همچنین در این جلسه مقرر شد به میزان 20 درصد به نرخ مصوب کرایه تاکسی ها از ساعت 23 تا 5 صبح افزوده شود. در ادامه جلسه محسن سرخو نیز درخواست تخصیص بودجه حمایتی شهرداری برای تاکسیران ها را ارائه کرد.

آغاز حسابرسی های سال 93

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم از آغاز بررسی حسابرسی سال 93 شهرداری تهران خبر داد. اینطور که وی اعلام کرد حسابرسی های این سال از سازمان فرهنگی-هنری آغاز شده است. استخدام کارمند جدید در سال 93، عدم کاهش نیرو، جبران هزینه های راهبردی و مدیریت و عدم اجرای مصوبه شورا در خصوص تصفیه و ادغام مؤسسات نشر شهر، هاتف شهر و فرهنگ و رسانه شهر از جمله اظهارنظرهای مردودی بود که دبیر به آنها اشاره کرد.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا نیز در این میان اعتقاد داشت که عملکرد سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران از نظر حسابرس شورا مردود است. چمران هم تأکید کرد موارد حسابرسی که منجر به نتیجه شده است باید به صورت رسمی به شهردار اعلام شود تا نسبت به رفع و اصلاح آنها اقدام شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند.

نام شورای شهر تهران سال آینده تغییر نمی کند

در حالی که فرماندار شهرستان ری اعلام کرد شورای پنجم به «شورای شهر تهران، ری و تجریش» تغییر نام خواهد یافت اما مهدی چمران اعلام کرد که نام «شورای شهر تهران» تغییر نخواهد کرد. اینطور که فرماندار شهرستان ری به ایسنا گفت تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش توسط وزیر کشور ابلاغ شده و شورا در دوره پنجم با این نام فعالیت خواهد کرد. صحبت های جمالی پور در حالی روز گذشته عنوان شد که چمران، رئیس شورای شهر تهران پس از جلسه غیرعلنی دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این موضوع هفته گذشته در هیأت دولت و در کمیسیون شوراها به طور رسمی مطرح شده و هیچ تغییری در نام شورای شهر تهران در سال آینده صورت نخواهد نگرفت.

تغییر نام خیابان سرو به نام آیت الله رفسنجانی

اعضای شورای شهر تهران همچنین مصوب کردند تا خیابان سرو تهران (سرو غربی و شرقی) در منطقه 2 به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام یابد. پیشنهاد این تغییر نام که از سوی اسماعیل دوستی مطرح شده بود، به صورت دوفوریتی در صحن ارائه شد.

در همین ارتباط مجتبی شاکری، رئیس کمیته نامگذاری معابر شورا از گفت وگوی معصومه آباد، دیگر عضو شورا با خانواده آیت الله رفسنجانی خبر داد و گفت: گویا خانواده نیز نظر خاصی درخصوص این نامگذاری ها ندارند. آباد هم در این خصوص اظهار داشت: طی تماسی با آقای محسن هاشمی رفسنجانی نامگذاری محلی در تهران به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی را با ایشان درمیان گذاشتم که با استقبال و تقدیر ایشان از شورای شهر تهران همراه بود؛ ضمن آنکه بیان کردند فرقی نمی کند کدام خیابان به نام ایشان نامگذاری شود. در نهایت تغییر نام خیابان سرو در منطقه 2 به رأی گذاشته شد که به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام داده خواهد شد. همچنین در این جلسه تغییر نام خیابان حجربن عدی به نام مرحوم آیت الله خوشوقت در دستور کار شورا قرار گرفت که به تصویب رسید.

در ادامه جلسه 2 خیابان فاقد نام دیگر به نام آیت الله حق شناس و آیت الله مجتبی آقاتهرانی نامگذاری شد. گفتنی است روز گذشته اعضای شورای اسلامی شهر تهران 10 بند از تبصره های بودجه سال 96 شهرداری تهران را که توسط فرمانداری ایراد گرفته شده بود پس از اصلاح برخی تبصره ها و پاسخ سایر بند ها به تصویب رساندند.

رویه، دفاع از کیان شورا باشد

در این جلسه، رئیس شورای شهر تهران نسبت به حواشی به وجود آمده برای یکی از اعضا واکنش نشان داد. مهدی چمران با بیان اینکه یک روزی من گفتم باید از هم دفاع کنیم و در غیراین صورت ضربه می خوریم، افزود: «رویه ما از ابتدا دفاع از کیان شورا بوده و من هم از این عضو شورا و هم از کیان شورا دفاع می کنم اما این کمال ناجوانمردی و بی انصافی است که می گویند همه چیز تقصیر رئیس شوراست.» وی اضافه کرد: «اگر آن دوست عزیز به جای آنکه نامه سازمان بازرسی را به سایت خبری بدهد به شورا می داد به یقین این موضوع بهتر حل می شد و اینقدر هم به چشم بد به شورا نگاه نمی کردند.» احمد دنیا مالی نیز بر حفظ کیان شورا تاکید کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « همشهری آنلاین » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1