30 آوریل 2024 - 00:06

تاثیر بومگردی بر اقتصاد روستا

2 سپتامبر 2023 - 18:50 dsfr.ir/b45mp

تاثیر بومگردی بر اقتصاد روستا
تاثیر بومگردی بر اقتصاد روستا
تاثیر بومگردی بر اقتصاد روستا

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل توسعه گردشگری در کشور بوم گردی ها هستند مجلس حامی همه جانبه فعالیت و توسعه این اقامتگاه هاست.

به گزارش «دنیای سفر»، محمدرضا دشتی اردکانی روز شنبه - یازدهم شهریور - در سمینار ملی آموزشی تجربی خانه های بوم گردی ایران که در سالن اجتماعات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهارداشت: ذائقه مردم در گردشگری تغییر کرده و بیشتر تمایل دارند به جای اقامت در هتل های پنج ستاره به اقامتگاه های بوم گردی واقع در روستاها و شهرهای هر استانی بروند و با مردم آن منطقه چند روز زندگی کنند و با فرهنگ آنها آشنا شوند.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عوامل توسعه گردشگری در کشور بوم گردی ها هستند دولت و مجلس باید از این انجمنی که بوم گردی ها تشکیل دادند و به امور صنفی این واحدها رسیدگی می کنند، حمایت کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر بوم گردی که در یک روستا راه اندازی می شود در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی آن روستا و کل منطقه نقش مؤثری دارد. در اردکان یزد برای هر فردی که بخواهد بوم گردی راه اندازی کند بین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

وی تأکید کرد: اگر از صنعت گردشگری حمایت شود حتما کشور در رده بالای گردشگری کشورهای منطقه قرار می گیرد. حمایت دولت و رئیس جمهوری و وزیر میراث فرهنگی از اقامتگاه های بوم گردی به وضوح دیده می شود.

دشتی اردکانی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه چند حکم خوب برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لحاظ شده است، این نخستین برنامه ای است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بحث گردشگری پررنگ پرداخته شده است. در بودجه سال آینده کشور یکی از منابعی که باید به آن توجه شود صنعت گردشگری است.

به گزارش ایرنا، نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه های خانه های بوم گردی به مدت ۲روز (١١ و ١٢ شهریور) با حضور مدیران و کارکنان خانه های بومگردی برگزار می شود، در این دو روز علاوه بر برگزاری چهار کارگاه آموزشی از بومگردی های خلاق و برتر هر ایالت تجلیل می شود.

1