بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان

29 مارس 2023 - 18:40 dsfr.ir/jo6ib

بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان
سید مصلح پیرخضرانیان
گردشگران نوروزی در خانه کورد سنندج

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ٢٥ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان هشتم فروردین جاری، بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، اماکن مذهبی و فرهنگی استان بازدید کردند.

به گزارش «دنیای سفر»، منصور مهرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با تمهیدات پیش بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شد مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۰۶ گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه در این بازه زمانی، ٢٤٧ هزار و ٥٢٠ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، بیان کرد: شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بودند.

مهرزاد یادآور شد: همچنین ٦٨٢ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه زمانی اعلام شده انجام شد که پنج مورد تشویق، ٥٢ تذکر و ١٠ مورد اخطار کتبی توسط کارشناسان نظارت اداره کل صادر شد.

مهرزاد ادامه داد: نظارت بر تاسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروز و همچنین در ایام مبارک رمضان به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.
تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه ها)، قنات و مکان های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

1