مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

کردستان به دروازه گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل می شود

11 ژانویه 2022 - 09:40 dsfr.ir/v91ro

کردستان به دروازه گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل می شود
الهام امی
میدان آزادی در شهر سنندج

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی #کردستان گفت: این استان ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به دروازه #گردشگری سلامت غرب کشور را دارد و در حال فراهم کردن زمینه های لازم هستیم.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، یعقوب گویلیان روز یکشنبه در دومین جلسه کمیسیون امنیت گردشگران استان اظهار داشت: با توجه به وجود مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، ظرفیت های ویژه ای برای ورود گردشگران عراقی به ویژه در حوزه توریسم سلامت در استان وجود دارد.

وی افزود: می توان با بهره بردن از امکانات و تجهیزات بسیار مناسب در مراکز درمانی سنندج و پذیرش تورهای سلامت بیماران، علاوه بر کاهش آلام افراد، فرصتی بزرگ برای اشتغال زایی و ایجاد درآمد و ارز آوری به استان را فراهم کرد.

گویلیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو ماه گذشته و پس از تبادل تفاهم نامه توسعه همکاری ها بین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان بوده ایم.

وی در ادامه سخنان خود از مرز سیرانبند به عنوان فرصتی مناسب برای رونق و شکوفایی گردشگری در بانه و استان کردستان نام برد.

گویلیان افزود: باید با مدیریت و برنامه ریزی درست، آمار و اطلاعات دقیق از مراکز گردشگر پذیر و توانمندی های گردشگری کردستان به مسافران ورودی از مرزهای استان ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: تورهای گردشگری باید در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه فعالیت داشته باشند و با هر فردی که نسبت به ایجاد کانال در فضای مجازی اقدام و بدون رعایت موازین قانونی تور برگزار کند، برخورد می شود.

وی یادآور شد: اگر از پتانسیل های موجود به درستی استفاده شود می توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.

1